به گزارش خبرنگار ایرنا ، حدود نیمی از جلسه شنبه شب شورای شهر گرگان به موضوع چگونگی پرداخت مطالبات کارگران طرح روگذر شهید حتملو اختصاص داشت، این درحالی بود که تعدادی از کارگران در نشست حضور داشته و از نزدیک در جریان بررسی وضعیت حقوق پرداخت نشده خود قرار گرفتند.
ابراهیم جرجانی یکی از اعضای شورای شهر گرگان گفت: اولویت در اجرای طرح های عمرانی باید پرداخت نقدی حقوق کارگران باشد.
وی بیان کرد: متاسفانه پیمانکاران به جای توجه به معیشت کارگران با پرداخت به موقع حقوق؛ بودجه ها را صرف خرید مصالح می کنند و دستمزد کارگران را در انتهای فهرست پرداخت های خود قرار می دهند.
عضو دیگر شورای شهر گرگان با تاکید بر تخلف پیمانکار این پروژه در پرداخت نکردن حقوق کارگران گفت: مطابق قانون ، اگر پیمانکار یک ماه حقوق کارگران را پرداخت نکنند، قرارداد باطل می شود.
محمدرضا سبطی اظهار کرد: پرداخت نشدن 10 ماهه حقوق کارگران تخلفی آشکار و غیر قابل گذشت است و در این مورد شهرداری و شورای شهر با کارگران احساس همدردی دارد.
وی بیان کرد: مطابق ماده 17 قانون شهرداری ها، سرپیچی پیمانکار از پرداخت حقوق کارگران، دست شهرداری را در اجرای ضمانتامه ها آزاد گذاشته و امکان بازستاندن حقوق نادیده گرفته شده آنها از این طریق را فراهم آورده است.
عضو شورای شهر گرگان افزود: ورود لایحه موافقت شورای شهر با اختصاص مبلغی برای پرداخت به کارگران در شرایطی که مسئولیت این کار با پیمانکار است و همه ضمانت های لازم و قانونی برای انجام آن وجود دارد، توهین به شعور شورا است.
حسین ربیعی عضو دیگر شورای شهر گرگان هم گفت: شهرداری در اجرای طرح ها و پروژه ها ، بودجه ها و اعتبارات را به دست اهالی کار بلد و متخصص بسپارد تا از بروز این گونه اتفاقات و حواشی جلوگیری کند.
اعضای شورا در پایان این گفت و گو ها با دو فوریت بررسی پرداخت مطالبات را تصویب کردند.
پیگیری اوضاع نابسامان تیم بسکتبال شهرداری گرگان دیگر موضوع جلسه شنبه شب شورای شهر گرگان بود.
اسدالله کبیر عضو شورا که سابقه سرمربیگری این تیم را در کارنامه دارد ،گفت: در هفته های اخیر و با شکست های متوالی تیم شهرداری، برخی بودجه ناکافی را دلیل نتیجه نگرفتن دانسته و شورای شهر را مقصر قلمداد می کنند.
وی بیان کرد: بودجه تیم بسکتبال شهرداری همه ساله توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری پیشنهاد و در شورای شهر و با حمایت اعضا به تصویب می رسد.
به گفته وی؛ سال گذشته و در شرایطی که بودجه اولیه تیم 10 میلیارد ریال بود، در میانه های فصل و با درک لزوم پرداخت مبالغ بیشتر، 10 میلیارد ریال دیگر برای این تیم تصویب و با وجود مخالف اولیه فرمانداری مبنی بر تخلف مصوبه، پرداخت شد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.