به گزارش دریافتی صبح دوشنبه ایرنا محمدرضا وطنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: در اجرای این طرح 150 مدرس همکاری داشته و نسبت به آگاه سازی دانش آموزان در خصوص آسیب های مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری ازآن اطلاع رسانی می کنند.

*روستاها و مناطق شهری عاری از مواد مخدر مشوق دریافت کنند
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه روستاهایی در استان وجود دارد که از وجود معتادان و مواد مخدر عاری هستند، اظهار کرد: باید مشوق هایی به روستاها و مناطق شهری پاک و عاری از مواد مخدر ارائه شود و توجه به خواسته های مردم در اولویت قرار گیرد تا الگویی برای دیگر نقاط باشد.
حسن صادقلو با تاکید بر قبح مواد مخدر، تصریح کرد: توجه به مناطق مورد نظر در طرح شهید شوشتری مهم بوده و باید برنامه های فرهنگی در این مناطق مورد نظر باشد.
به گزارش ایرنا طرح شهید شوشتری در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده و هم اینک در 14 محله از 14 شهرستان استان در حال اجرا می باشد که بازخوردهای آن باید بررسی و تبیین شود.
استاندار گلستان نقش روحانیت را در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی همچون مواد مخدر مهم بیان کرد و افزود: باید خطیبان مردم را از آسیب ها و موضوعات روز آگاه کنند.
وی با اشاره به اینکه باید در مناطق طرح شهید شوشتری از روحانیون مستقر در محل استفاده شود، گفت: اگر روحانیون در کنار مردم و در متن زندگی آنان باشند، فعالیت های فرهنگی خوبی را ساماندهی می کنند.
به گفته وی؛ ایجاد بنگاه های اقتصادی و اجرای طرح های هادی در مناطق طرح شهید شوشتری نقش بسزایی در ناامنی این محیط ها برای خرده فروشان مواد مخدر خواهد داشت.
وزیری فرماندار مینودشت نیز گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی و اجرای طرح شهید شوشتری در این شهرستان ارائه کرد و گفت: توجه به زیرساخت ها، اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و توانمند سازی مردم منطقه در اجرای این طرح مورد توجه است.
نورالله ولی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان هم از فعالیت های فرهنگی پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر گزارشی ارائه کرد و افزود: مبلغان در سخنرانی های خود 15 دقیقه در طول هفته نسبت به مضرات مواد مخدر با مردم سخن بگویند.
استان گلستان 84 شهید و 34 جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
1648
*انتشار : پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.