به گزارش دریافتی ایرنا حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز یکشنبه با یادآوری این که دبیرخانه جشنواره در دانشکده مائده گرگان مستقر است، افزود: ارتقا و تقویت نگاه دینی در فعالیت های مرتبط، فراهم کردن زمینه های بکارگیری و اشاعه نمادها، نشانه ها و مولفه های هویت اسلامی- ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی و هدایت بازار به سوی تولیدات داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی از جمله اهداف جشنواره است.
وی به فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی استان از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی است.
دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان با بیان این نکته که جشنواره شامل دو بخش رقابتی طراحی و دوخت و علمی و دانشگاهی است، افزود: بخش طراحی و دوخت با محوریت و تمرکز بر تولید لباس مناسب اجتماع و چادر و پوشش سر به عنوان پوشش کاربردی و با رویکرد علمی و هنری برگزار می شود.
وی ادامه داد: در بخش علمی، دانشگاهی اساتید، دانشجویان و صاحبان علم و اندیشه می توانند مقالات و پایان نامه های خود با محور مد و طراحی لباس و گرایش های آن مانند بازاریابی، اقتصاد مقاومتی، جامعه شناسی، روانشناسی و بهداشت پوشاک، عکاسی، تصویرسازی، برندسازی و تبلیغات را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
حجت الاسلام فضیلت یادآور شد: نمایشگاه تولیدات مد و لباس جشنواره و رسانه های مرتبط با این حوزه و کارگاه های آموزشی و نشست های علمی که با حضور اساتید و مدرسین این حوزه برگزار می شود از دیگر بخش های جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی گلستان است.
وی زمان داوری آثار را یکم اسفند سال جاری اعلام کرد و گفت: کارگاه های آموزشی و نشست های علمی نیز روزهای دوم و سوم این ماه برگزار می شود.
به گفته وی؛ آئین پایانی بخش رقابتی جشنواره چهارم اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده برگزار می شود.
1648
**انتشار : پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.