به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه درنشست مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با جمعی از بانوان فرهیخته شرق استان گلستان درگنبدکاووس، گفت: درقالب این طرح تسهیلات خوبی ازسوی صندوق کارآفرینی امید و بانک سینا برای اجرای طرح های تولیدی در روستاها پرداخت می شود.
وی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را از مهمترین حوزه های فعالیت بانوان برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بانوان ظرفیت های زیادی دربخش های مختلف دارند که باید از آن استفاده شود.
کریمی، احساس مسئولیت و خلاقیت بانوان را در انجام امورات محوله بسیار خوب دانست و اضافه کرد: امروز جامعه به ایده ها و خلاقیت های بانوان درحوزه های مختلف نیاز دارد و این قشر توانمند بایستی ایده های خود را به مدیران و جامعه ارائه نماید.
وی همچنین با اشاره به برخی ظرفیت های گنبدکاووس ازجمله وسعت، جمعیت، تنوع اقوام، وحدت و همبستگی، موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با کشور ترکمنستان، تصریح کرد: این ظرفیت ها فرصت خوبی برای رشد و توسعه همه جانبه است که بانوان به عنوان بخشی از جمعیت جامعه، می توانند از آن استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از بانوان نیز به بیان نقطه نظرات و مطالبات این قشر پرداختند که توجه به آسیب های اجتماعی بویژه طلاق و اعتیاد و ضرورت آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها، اصلاح یا تصویب قوانین درحوزه طلاق ویژه اهل سنت، توجه به مشکلات زنان سرپرست خانواده و تلاش برای افزایش امکانات فضاهای ورزشی ویژه بانوان از مهمترین مطالبات مطرح شده دراین نشست بود.
بازدید از برخی طرح های توانمندسازی بانوان از دیگر برنامه های حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و نیز مشاور استاندار گلستان در امور بانوان و خانواده درگنبدکاووس بود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند و شهرستان گنبدکاووس با بیش از 360 هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان شرق استان گلستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.