به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد کمانگری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از سال گذشته طرح استحقاق سنجی و نسخه نویسی الکترونیکی در برخی از مراکز دانشگاهی و سطح یک اجرا شد و امسال هم مقرر شده که این طرح در مراکز خصوصی(اعم از سرپایی و بستری) اجرا شود.

وی افزود: به پزشکان آموزش ها لازم ارائه شده و فرد بیمار تنها با کد ملی می تواند به مراکز درمان مراجعه کرده و خدمت درمانی دریافت کند.

کمانگری ادامه داد: اگر پزشکانی که نتوانند در این طرح وارد شوند از تیرماه تنها می توانند در سربرگ خود نسخه نویسی انجام دهند.

وی تأکید کرد: بررسی ها نشان داده که ۷۰ درصد پزشکان در مطب ها رایانه داشته و برای کسانی که به اینترنت و رایانه دسترسی ندارند، اپلیکیشن طراحی شده که قابلیت نصب بر روی گوشی تلفن همراه را هم دارد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: مهم ترین هدف طرح، کاهش کاربرد نسخ کاغذی، کنترل همپوشانی ها و افزایش رضایتمندی موسسات است که از امسال اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: تا پایان سال باید ۱۰۰ درصد پرونده استحقاق سنجی و ۸۰ درصد نسخه نویسی الکترونیک باید در استان به اتمام برسد.

۶۵ درصد گلستانی بیمه سلامت دارند

کمانگری با بیان این که یک میلیون و ۱۳۰ هزار گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: این تعداد ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می شود و ۹۴۰ نفر از این افراد هم تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

طبق گفته وی، ۸۵۰ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۰۷ هزار نفر بیمه همگانی، ۱۱۴ هزار نفر صندوق کارکنان دولت، ۴۵ هزار نفر سایر اقشار و ۱۱ هزار نفر هم زیرمجموعه صندوق ایرانیان هستند.

کمانگری گفت که حق بیمه کامل یک فرد در صندوق ایرانیان ماهانه ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اظهارکرد: در تاریخ ۱۳ اردیبهشت تعرفه درمانی سال ۹۹ اعلام و ابلاغ شد که در گلستان به طور متوسط تعرفه ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.

طبق گفته کمانگری، پزشکان عمومی، تخصصی، کارشناسان پروانه دار ۲۰ درصد و روانشناسان ۲۶ درصد افزایش تعرفه داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.