فرماندار گالیکش در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت که این شهرستان ظرفیت‌های بالایی درحوزه گردشگری دارد که توجه به آن موجب توسعه و رونق اقتصادی و صنعت توریسم گالیکش می‌شود.

علی اصغر میرزایی اظهار داشت: وقوع سیل سال ۹۸ و اکنون شیوع ویروس کرونا سبب شده تا گردشگری این شهرستان با بحران جدی مواجه شود.

میرزایی همچنین با اشاره به ظرفیت بسیار بالای پارک‌ ملی‌گلستان و تنوع گونه‌های زیستی و جانوری، موزه حیات وحش، تفرجگاه‌های جنگلی و جاذبه‌های طبیعی آن، از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خواست تا تخصیص اعتبار هرشهرستان متناسب با ظرفیت‌های گردشگری مناطق باشد.

وی، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در گالیکش را از زیرساخت‌های ضروری برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این شهرستان ذکر و ابراز امیدواری کرد تا عملیات اجرایی این بازارچه هرچه سریعتر آغاز شود.

**

ساختمان اداری ناحیه مقاومت بسیج مراوه‌تپه که در جریان وقوع سیل پارسال دچار آسیب جدی شده بود، با اعتبار ۹ میلیارد ریال بازسازی و باحضور سردار سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا استان به بهره برداری رسید.

به گفته فرماندار مراوه‌تپه، در سفر یکروزه فرمانده سپاه نینوا گلستان به این شهرستان مرزی همچنین بهره‌برداری از پمپ‌های بازسازی شده ایستگاه انتقال آب کشاورزی روستای قره‌گل از توابع بخش مرکزی مراوه تپه و نیز پنج کیلومتر کانال احداث شده انتقال آب این ایستگاه که در جریان سیل سال قبل دچار خسارت شده بودند، آغاز شد.

امانگلدی ضمیر گفت که روستای قره‌گل ۳۰۰ خانوار جمعیت و ۷۰۰ هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارد و با استقرار مجدد پمپ‌های ایستگاه انتقال آب کشاورزی و احداث پنج کیلومتر کانال انتقال که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سازندگی استان گلستان انجام شد، بخشی از سیمای محرومیت از این روستا زدوده شد.

ضمیر یادآور شد که در جریان سیل روزهای آغازین سال ۹۸ در مراوه‌تپه ۶۹۴ واحد مسکونی تخریب شده و ۱۸۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر احداث و بازسازی داشت که ازسوی جهاد همبستگی ملی سازندگی سپاه پاسداران برای احداث ۲۰ واحد مسکونی و مرمت ۸۰ واحد دیگر این شهرستان مساعدت شد.

**

اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم وزارت جهادکشاورزی به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان و کارشناسان تولیدات گیاهی و حفظ نباتات این سازمان از مزارع گندم استان در شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله و آق قلا برای بررسی آخرین وضعیت مزارع این محصول و آفات آن و ارائه توصیه‌های فنی بازدید کردند.

**

شهردار گنبدکاووس گفت: روزانه ۱۷ خیابان اصلی این شهر با گستره دو هزار و ۲۰۰ هکتار علیه ویروس کرونا ضدعفونی و گندزایی می‌شود.

منصور طعنه گنبدی افزود: شهرداری یک دستگاه ماشین آتش نشانی را ویژه ضدعفونی معابر شهری اختصاص داده و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷ هزار لیتر وایتکس، ۶ هزار لیتر آب ژاول و ۴۰۰ لیتر آب اکسیژنه برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی استفاده کرده و همچنین دو هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی هم در مناطق آسیب پذیر این شهر توزیع کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.