به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن حسینی در دیدار با فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهارکرد: گنبدکاووس یکی از وسیع ترین شهرستان های استان و در بخش آب از نقاط حساس استان است.

وی توضیح داد که وجود رودخانه های اترک مرزی و گرگانرود که رودخانه های بزرگ و پیر محسوب شده و دایم نیاز به رسیدگی دارند، از ویژگی های منابع آب این شهرستان است.

حسینی افزود: از مجموع ۱۴ سد بزرگ مخزنی استان، هشت سد مخزنی و از مجموع سه سد لاستیکی استان، دو سد در شهرستان گنبد است، که ۵۷ درصد کل ظرفیت آب سدهای استان را دارند.

وی بیان کرد: در بحث استفاده از آب برای زراعت و پرورش ماهی، نیاز به مناسبات جدیدی برای تنظیم عرضه و تقاضای آب بود که این مساله سال هاست در کمیته توزیع آب سدها با محوریت آب منطقه ای، فرمانداری های مرتبط و دستگاه های ذی مدخل و نمایندگان بهره برداران مدیریت می شود و دائماً نیاز به پایش و مراقبت دارد.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص وضعیت آب و هوایی در سال آبی جاری ارایه کرد و گفت: میزان بارندگی ازاول مهر لغایت ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ در شهرستان گنبدکاووس ۱۹۶ میلی متر بوده است که نسبت به آمار مدت مشابه درازمدت هفت درصد کاهش داشته است.

حسینی بیان کرد: متوسط دمای اندازه گیری شده در این مدت ۱۲.۶ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار درازمدت که ۱۲ درجه بوده است، ۰.۶ درجه افزایش را نشان می دهد که این امر نشانگر افزایش تبخیر و کاهش منابع تجدید پذیر در این شهرستان است.

وی افزود: تلاش همکاران شرکت آب منطقه ای گلستان طی یک ماه اخیر در بحث مدیریت سیلاب در سه محور مدیریت مخازن سدها، مهندسی رودخانه ها و لایروبی رودخانه ها و ایجاد دایک های حفاظتی انجام شد تا بتوانند در این روزهای کرونایی، آرامش خاطری بین مدیران و مردم در بخش مدیریت سیلاب ایجادکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.