منصور فرشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بارش‌های سه روز گذشته در گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: در این مدت بین ۳۵ تا ۵۴ میلیمتر باران در چهار ایستگاه این شهرستان بارید که بیشترین آن در ایستگاه آق‌آباد با ۵۴.۸ میلیمتر و کمترین آن در ایستگاه چپرقویمه با ۳۵.۷ میلیمتر ثبت شد.

در همین پیوند مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش های مطلوب روزهای اخیر این شهرستان به کشاورزان توصیه کرد که از کودهای ریزمغزی برای مزارع گندم، جو و دانه روغنی کلزا استفاده کنند.

غلامعلی نورا اظهار داشت: برای تکمیل فرایند رشد گیاه در مزارع گندم، جو و دانه روغنی کلزا، کشاورزان باید با مناسب شدن شرایط ورود به زمین، نسبت به استفاده از کودهای ریزمغزی به صورت محلول پاشی در مزارع خود اقدام نمایند زیرا این زمان، بهترین فرصت برای کودپاشی مزارع است.

نورا ادامه داد: در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ کشاورزان گنبدکاووس ۱۰۹ هزار و ۴۱۹ هکتار گندم، ۱۱ هزار و ۳۲۰ هکتار دانه روغنی کلزا و ۲۰ هزارو ۴۵۲ هکتار جو کشت کردند که به دلیل بارش‌های کم و با پراکندگی نامناسب در زمان کشت، بخشی از مزارع این شهرستان بویژه در مناطق شمالی و میانی با عدم یا کاهش رشد گیاه مواجه شدند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم گلستان در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.