صفر سیجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام متولیان سازمان انتقال خون مبنی بر کاهش ذخایر خونی و درخواست از مردم برای اهدای خون، کارکنان اداره منابع طبیعی گالیکش هم با درک موضوع و به منظور کمک به بیماران نیازمند، بخشی از خون خود را اهدا کردند.

وی افزود: به اتفاق ۱۴ نفر از همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش امروز (سه‌شنبه) با حضور در پایگاه انتقال خون گنبدکاووس درمجموع ۱۵ واحد خونی برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردیم.

سیجانی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در همه سختی‌ها کنار هم بوده‌ و هستند، اضافه کرد: امروز هم که به خاطر ویروس کرونا، ذخایر خون کشور ما کاهش یافته بایستی در کنار هم باشیم و به بیماران نیازمند به خون، کمک کنیم.

وی با درخواست از شهروندان گالیکش و دیگر مردم شرق گلستان مبنی بر حضور نیافتن در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مناطق جنگلی با توجه به شیوع بیماری کرونا تا زمان بهبود شرایط، خاطرنشان کرد: ماموران منابع طبیعی با استقرار در مبادی ورودی این مکان‌ها، اجازه ورود به مسافران و گردشگران را نمی‌دهند.

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش همچنین با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: در این هفته و باهدف توسعه منابع طبیعی درسطح ۱۴۰ هکتار از اراضی جنگلی، حاشیه مزارع کشاورزی و برای زراعت چوب، نهالکاری انجام می‌شود که ۱۰ هکتار آن توسط کارکنان این اداره با همکاری برخی تشکل‌های مردم نهاد شهرستان و در قالب طرح ملی نهضت سبز، انجام شده است.

شهرستان گالیکش افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و مساحت عرصه‌های طبیعی آن اعم از جنگل و مرتع ۵۲ هزار هکتار می‌باشد که از این مقدار حدود هزار هکتار آن عرصه‌های مرتعی و مابقی جنگل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.