حاجی‌قربان شیری‌قابوس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه، امروز بین ۵۰۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال با عنوان " رنج و گنج " برگزار شد که از کتاب‌های منتشره از سوی انتشارات سازمان نهضت سوادآموزی است و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین سوادآموزان از جمله اهداف برگزاری این مسابقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه  تقویت روحیه خودباوری ملی، مشارکت و تشویق سوادآموزان و خانواده های آنها به حمایت از رونق تولید از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه کتابخوانی است، افزود: برای آمادگی سوادآموزان و مشارکت فعال آنها در این مسابقه، کتاب رنج و گنج حدود یک ماه پیش بین آموزش‌دهندگان دوره انتقال توزیع شده تا سوادآموزان با محتوای آن آشنا شوند. 

 رئیس اداره سوادآموزی گنبدکاووس افزود: این مسابقه در سطح شهرستان گنبدکاووس در پنج حوزه شهری و روستایی در دو بخش مرکزی و داشلی‌برون برگزار شد و در آن ۵۰۰ سوادآموز در حال تحصیل در دوره انتقال که معادل پایان دوره ابتدایی آموزش رسمی است، شرکت کردند.

وی برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری این مسابقه در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و نیز برگزاری جلسات توجیهی برای آموزش‌دهندگان سوادآموزی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مطلوب این مسابقه عنوان کرد و گفت: به برگزیدگان شهرستان و استانی این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

شیری‌قابوس از برگزاری مسابقه‌ای با عنوان  "سردار دل‌ها" در ایام دهه فجر در بین سوادآموزان و با هدف بزرگداشت یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه، دل نوشته‌های خود را خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی به رشته تحریر درآوردند و حدود ۱۰ نفر از منتخبین این مسابقه به استان معرفی شدند.

فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور در قالب سه دوره سوادآموزی (معادل سوم ابتدایی) دوره تحکیم (برای تحکیم و تثبیت آموزش‌های ارائه شده در دوره سوادآموزی) و دوره انتقال ( معادل پایان دوره ابتدایی) انجام می‌شود و اداره سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، امسال حدود دو هزار و ۲۶۰ نفر را در قالب سه دوره مذکور تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار داده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.