سیدخلیل حسینی پاسندی روز یکشنبه در مراسم اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پسر گنبدکاووس گفت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی و جنگی کشور در راستای درس آمادگی دفاعی و راهبرد تعمیق باورهای دینی نسل آینده، مبتنی بر سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی، تقویت روحیه معنوی نسل آینده و آشنایی آنها با آرمان‌های شهیدان را از دیگر اهداف اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی برشمرد و با اشاره به ایام پیروزی انقلاب، افزود: برگزاری گفتمان‌های بصیرتی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس، آشنایی با زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ مشارکت‌محوری با توجه به در پیش بودن انتخابات از دیگر برنامه‌های معاونت پرورشی در راستای راهبرد تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان است.

حسینی پاسندی اضافه کرد: تربیت دانش‌آموزان باورمند، خدامحور، دوستدار قانون اساسی و رعایت اصول آن و بسط و گسترش فرهنگ دینی مبتنی بر پیروی از ولایت فقیه از اهداف نظام تعلیم و تربیت است که همه بایستی برای تحقق آن تلاش کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و نیز با اشاره به رونمایی یادمان ۴۴ شهید دانش‌آموز و ۱۷ شهید فرهنگی این شهرستان درچند روز پیش، گفت: شهیدان بهترین الگو برای نسل جوان هستند و حضور در مناطق عملیاتی و جنگی، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های شهیدان است.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: امروز ۱۵۶ دانش‌آموز پسر دوره دوم متوسطه این شهرستان که با عوامل اجرایی و مربیان آنها، مجموعا ۱۹۶ نفر هستند، با چهار دستگاه اتوبوس و در قالب سفری چهار روزه به مناطق جنگی و عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: اعزام کاروان راهیان نور که چند سالی است با مشارکت بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش و سپاه درحال انجام است، یک رزمایش بزرگ فرهنگی و سفر معنوی بی‌نظیر است که برای خودسازی و تقویت باورهای اعتقادی نسل جوان، بایستی از آن استفاده کرد.

سرهنگ پاسدار سیدیحیی قاضوی بابیان اینکه امروز عزت، اقتدار، امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است که باید یاد و خاطره آنها در جامعه زنده نگه داشته شود، افزود: حضور در مناطق عملیاتی و جنگی جنوب کشور یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد به همراه معاونین مدیر آموزش و پرورش و کارشناسان این مدیریت و برخی خانواده دانش‌آموزان نیز حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.