احسان گوهری‌راد روز جمعه به مناسبت هفته سوادآموزی در جمع نمازگزاران حاضر در مصلی امام جعفر صادق (ع) شهر گنبدکاووس اظهار داشت که درسایه تلاش همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش، بویژه آموزشیاران نهضت سوادآموزی از زمان تشکیل این نهاد مقدس به فرمان امام راحل درسال ۱۳۵۸ تا الان، ۴۵ درصد از جمعیت بیسوادان استان گلستان کاسته شده است.

وی با تاکید برضرورت همکاری و همراهی همه ادارات و نهادها، علما و روحانیون و معتمدان محلی برای ریشه‌کنی بیسوادی در گلستان، قول داد که تا پایان سال آینده ۱۰۰ درصد جمعیت زیر ۵۰ سال این استان از نعمت سواد خواندن و نوشتن بهره‌مند شوند.

گوهری‌راد اضافه کرد که نهضت سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن به سوادآموزان، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و زندگی را نیز آموزش می‌دهد تا آنان پس از تحصیل بتوانند زندگی خود را اداره نمایند.

وی همچنین از آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت مهم هرگونه تحول و توسعه در کشور نام برد و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی که از تعالیم اسلام و قرآن شکل گرفته، توجه به علم‌آموزی و تحصیل افراد مورد اهتمام و تاکید قرار دارد و بر این اساس و در راستای رعایت عدالت آموزشی، مدارس مختلف از جمله مدارس شبانه‌روزی، برای بهره‌مندی همه افراد جامعه از تحصیل، درنقاط دور افتاده روستایی و مرزی احداث شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: با توجه به مدارس احداث شده در گلستان هم اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت لازم التعلیم در مقطع ابتدایی این استان مشغول تحصیل هستند.

هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموی به فرمان رامام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است و به همین مناسبت یکم تا هفتم دی هفته سوادآموزی نامکذاری شده است.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.