به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علی فر روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مرداد بزرگداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: ناآگاهی کاربران نسبت به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و قرار دادن عکس یا اطلاعات شخصی در فضای مجازی مهمترین عامل افزایش جرایم سایبری در این شهرستان بوده است.

وی گفت: سوء استفاده از تصاویر شخصی و خانوادگی، اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از مهمترین جرائم سایبری در چهار ماه نخست امسال در گنبدکاووس بوده که با تلاش ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) کشف جرایم سایبری دراین شهرستان در مدت ذکر شده ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

سرهنگ علی فر با تاکید بر ضرورت آگاهی بیشتر خانواده ها و کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به جرایم سایبری و هوشیاری نسبت به حفظ اطلاعات و تصاویر شخصی، اضافه کرد: دستگیری متخلفان و مجرمان در فضای سایبری نیز در چهار ماه نخست امسال در گنبدکاووس ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش وقوع سرقت ها بالاخص سرقت های خرد در جامعه، تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان مهمترین راهکار در پیشگیری از وقوع سرقت ها بویژه از مجتمع های مسکونی است زیرا افراد بزهکار از کوچکترین غفلت مردم برای سرقت استفاده می کنند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کاهش ۵۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست سال جاری درمجموع ۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۵۹۰ خرده فروش مواد نیز دستگیر شدند.

کشف کالاهای قاچاق به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال، کاهش ۲۱ درصدی تصادفات درون شهری، کاهش ۲۰ درصدی سرقت های خشن، افزایش ۲۵ درصدی تصادفات برون شهری و نیز ۱۹ هزار و ۲۰۰ تماس با پلیس ۱۱۰ از دیگر آمارهای اعلام شده توسط فرمانده انتظامی گنبدکاووس در چهار ماه نخست امسال بود. 

سرهنگ علی فر، نقش دروبین های کنترل ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از عوامل اصلی در کاهش تصادفات رانندگی درون شهری در گنبدکاووس دانست و از شهرداری این شهر درخواست کرد تا نسبت به رساندن برگه های جریمه که توسط دوربین ها اعمال شده به مالکان خودروها از طریق پست یا فعال کردن سیستم پیام کوتاه اقدام نماید.

وی بار دیگر همچون نشست خبری چند ماه قبل خود، از غیرقانونی بودن فعالیت پارک بان ها در شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است و هیچ اعمال قانونی نیز ازسوی راهور نسبت به قبض پارکبانان انجام نمی شود.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم را نیازمند مشارکت همگانی مردم و دیگر دستگاه ها با انتظامی دانست و گفت: به عنوان مثال انتظامی می تواند ظرف ۴۸ ساعت متکدیان یا معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع آوری کند اما مکانی برای نگهداری آنان وجود ندارد.

سرهنگ علی فر افزود: شهرداری یا بهزیستی بایستی با جدیت پیگیر مراکز نگهداری متکدیان و معتادان متجاهر باشند وگرنه جمع آوری و سپس آزاد کردن این افراد کار بیهوده ای است.

وی اضافه کرد: انتظامی در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب ها، جلسات و نشست های آموزشی برای گروه های هدف برگزار می کند که در چهار ماه نخست امسال ۲۲ جلسه با معتمدان پلیس در محلات و ۴۶ جلسه کلاس آموزشی در مدارس، دانشگاه ها، ادارات و نهادها و اصناف برگزار کرده و افزون بر ۱۰۰۰ برگه بروشور حاوی توصیه ها و هشدارهای پلیسی در اماکن عمومی توزیع کرده است.

سرهنگ علی فر با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش های خبرنگاران و فعالان رسانه ای گنبدکاووس در انتشار اخبار انتظامی، گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی صادقانه و شفاف، نقش موثری در اقتدار نظام جمهوری اسلامی، مقابله با جنگ نرم دشمنان بویژه اخبار کذب آنان و آگاهی بخشی به جامعه برعهده دارند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز رسانه ها از درج اخباری که موجب التهاب در جامعه می شود، تصریح کرد: رویکرد پلیس در اطلاع رسانی با کمک رسانه ها استفاده از مشارکت مردم برای ایجاد امنیت و پیشگیری از جرایم است که تحقق آن به افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم به پلیس کمک می کند.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، از آنان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹//۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.