دما یکی از تاثیرگذارترین عوامل در زندگی امروزه به شمار می رود. دمای هوای محیط اطراف، خلقیات، سطح انرژی و بازدهی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. محل کار و منزل مکان هایی هستند که افراد 80 درصد زمان خود را در آن سپری می کنند. بنابراین تنظیم دمای محیط از اهمیت بالایی برخوردار است و روش های متفاوتی برای آن وجود دارد. برای مثال می توان از شوفاژ، کولر یا اسپلیت استفاده کرد. در این مطلب شما را با کولر گازی اینورتر آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

انواع کولر گازی

از میان موارد گفته شده در چندین سال اخیر استفاده از کولر گازی به دلیل مقرون به صرفه بودن و راحتی رواج داشته و مورد استفاده قرار گرفته است. کولر گازی ها دارای انواع مختلفی هستند که شناخت ان ها به شما کمک می کند تا در انتخاب خود راحت تر تصمیم بگیرید و هوشمندانه عمل کنید.

یکی از انواع اسپلیت ها کولر گازی اینورتر است. این کولر گازی نوعی کولرگازی محسوب می شود که مانند دیگر اسپلیت ها از اجزایی مانند کندانسور، لوله موئی، کمپرسور و اواپراتور تشکیل می شود. تفاوت این مدل با سایر اسپلیت ها در کمپرسور آن است. در مدل های بسیار معروفی از کولر گازی مانند کولر گازی ایوولی 24000 موتور سنگین گرچه از فناوری اینورتر استفاده نشده است اما دارای کمپرسوری بسیار قدرتمند است که مصرف انرژی را تا حد ممکن پایین نگه میدارد.

در کولر گازی اینورتر از کمپرسور دور متغیر استفاده شده و زمانی که دمای اتاق مطلوب باشد، دستگاه اینوتر دار سرعت موتور را کم کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. کولر گازی جز دستگاه های تهویه هوایی هستند که هم در زمستان و هم در تابستان می توانند دمای مطلوب را تامین کنند.

کولر گازی ها با توان بالاتر (18-60 هزار) و به دلیل ساختار متفاوت تر، از قدرت بالاتری برخوردار هستند که نصب این دستگاه ها به صورت مخفی در سقف یا دیوار انجام می شود. نوین مارکت انواع کولر گازی ها را در ظرفیت های متفاوت و با بهترین برند های موجود در سراسر دنیا با ضمانت اصالت کالا در اختیار شما قرار می دهد.

 

کولر گازی اینورتر

این تجهیزات به صورت کلی در دو دسته اصلی کولر گازی اینورتر و معمولی قرار می گیرند.

کولر گازی شامل دو بخش اصلی کندانسور و هواساز است که برای ایجاد سرمایش عملکردی شبیه کولرگازی دارد با این تفاوت که ایجاد گرمایش از طریق حرکت آب گرم داخل کویل گرمایشی انجام می شود. کولر گازی های دیگری نیز وجود دارند که گرمایش را توسط کمپرسور تولید می کنند ولی مصرف انرژی بالایی دارند.

امروزه کولر گازی ها به عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم های تهویه مطبوع در آپارتمان ها استفاده می شود و در فصل های گرم هوای سرد و در فصل های سرد هوای گرم را از طریق کانال های اجرا شده در سقف کاذب به اتاق ها منتقل می کند و دمای محیط را به دمای تنظیم شده توسط ترموستات می رساند.

گازمبرد به کار رفته در کولر گازی ساختاری متناسب با محیط زیست دارد که کمترین آسیب را به محیط می زند. ساختار کولر گازی اینورتر به گونه ای است که پس از به متعادل رسیدن دمای محیط از دور موتور می کاهد تا بدین وسیله در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کند.

قطعه اصلی در کولر گازی اینورتر، سیستم متغیر نمودن سرعت دورانی موتور الکتریکی متصل به کمپرسور است که دور کار کمپرسور را متناسب با نیاز مصرف کننده تغییر می دهد تا همواره کولر گازی در دور بهینه و کم مصرف کار کند.

یک دستگاه کولر گازی معمولی ( غیر اینورتر) موتور کمپرسوری دارد که  فقط در یک دور ثابت کار می کند.( در برخی سازنده ها از موتور های الکتریکی دو دور یا چند دور نیز استفاده می شود)

کولر گازی های تک موتو، تنها به موتور متصل هستند که در حین کارکردن خاموش یا روشن می شوند اما کولر گازی اینورتر از سنسور دمایی برخوردار است که پس از رسیدن به دمای مطلوب محیط، دور موتور خود را پایین می آورد.

 ساختار کولر گازی اینورتر چگونه است؟

 به طور کلی کولر گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده که همانطور که گفته شد مهم ترین اجزای آن کمپرسور، لوله مویی، کندانسور و اواپراتور است.

کولر گازی اینوتر بجز نوع کمپرسور استفاده شده در آن تفاوت دیگری با بقیه ی سیستم های کولر گازی در ساختار ندارد.

نکته: کولر گازی اینورتر که به داکت های کم مصرف معروف هستند دارای گرید  A می باشد زیرا هزینه ی برق مصرفی آن ها پایین است. این دستگاه دارای کمپرسور دیجیتال بوده و هنگامی که میزان مصرف کم می شود، دور کمپرسور پایین می آید و زمانی که مصرف زیاد باشد دور کمپرسور هم زیاد می شود.

 

مشخصات کولر گازی اینورتر

تکنولوژی اینورتر در دستگاه کولر گازی اینوتر سبب می شود که در زمان استارت با مقدار جریان مصرفی خیلی پایین شروع به کار کردن کند و همین امر باعث کاهش قابل توجه مصرف برق می شود زیرا در دستگاه های معمولی در زمان استارت بیشترین جریان برق مصرف می شود.

ساختار کولر گازی اینورتر به گونه ای است که پس از روشن شدن، به مرور جریان برق را همراه با ظرفیت موتور بالا می برد و پس از رسیدن به دمایی مناسب، به تدریج از کارکرد خود می کاهد و همین امر باعث کاهش حدود 60 درصد مصرف برق در کولر گازی های معمولی خواهد شود. جالب است بدانید مصرف آب و برق کولرهای آبی با مصرف برق این کولر گازی های اینورتر برابری می کند.

 

خرید کولر گازی اینورتر با بهترین قیمت در نوین مارکت

نوین مارکت معتبرترین فروشگاه دستگاه تهویه هوا در شهر بانه به شمار می آید. شهرستان بانه قطب واردات کالای اصل وارداتی می باشد و تمام کالاهای موجود در نوین مارکت دارای ضمانت اصالت کالا هستند. قیمت های موجود در نوین مارکت به دلیل حذف واسطه و خرید مستقیم، کم ترین قیمت در بازار را دارد. برای دریافت بهترین کولر گازی ها مانند کولر گازی ایوولی 30000 موتور بزرگ و همچنین دیگر انواع مدل پرطرفدار کولر گازی به هنگام خرید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان نوین مارکت بهره مند شوید تا بهترین خرید را داشته باشید.

ارسال رایگان سریع به سراسر ایران و تسویه در محل پس از تایید اصل بودن کالا توسط خریدار، از دیگر مزایای نوین مارکت محسوب می شود. همچنین تمامی کالا ها دارای 5 سال ضمانت و تا 7 روز ضمانت مرجوعی کالا است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.