کریستیانو رونالدو در بیشتر دوران حرفه‌ای خود از کفش‌های فوتبال نایک استفاده کرده است، از جمله بازی در سال ۱۹۹۸ که در آن کفش‌های نایک مرکوریال را به دور گردن خود بست و شهرت این مدل را افزایش داد. او در سال ۲۰۰۳ قراردادی را با نایک امضا کرد و بر اساس آن به سفیر برند نایک تبدیل شد و عشق خود به این برند را رسمی کرد. پس از آن، او در سال ۲۰۱۶ یک قرارداد مادام العمر یک میلیارد دلاری امضا کرد و برای همیشه به نایک پیوست. در این مقاله، ۵ کفش برتر نایک که توسط کریستیانو رونالدو پوشیده شده را آورده ایم.

۱. نایک سی.آر.سون اسپارک پازیتیولی سوپرفلای (Nike CR7 Spark Positivity Superfly)

نایک به طور خاص یک مدل کفش مرکوریال با نام مرکوریال سوپرفلای ۸ (Mercurial Superfly 8) را برای کریستیانو رونالدو طراحی و تولید کرد تا در یوفا یورو ۲۰۲۰ بپوشد. جزئیات و رنگ‌های این کفش وابستگی کریستیانو به تیم ملی فوتبال پرتغال را برجسته می‌کند. بعدا این کفش‌ها در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ برای فروش از طریق فروشندگان منتخب و وب‌سایت نایک کنار گذاشته شدند.

از دیدگاه طراحی، به طور کلی یک طرح گرافیکی آتشین به رنگ قرمز شیلی می بینید که به رنگ سفید پاشیده شده است. زبانه و یقه این کفش با همین رنگ قرمز طراحی شده و علاوه بر این، لوگوی یکدست مشکی نایک در قسمت جلویی کفش دیده می شود که سایه ای از طرح نارنجی نیز روی آن نشسته است.

پرچم پرتغال و برچسب CR7 در سمت مقابل بال اسپید دیده می شود. لایه تیتان مصنوعی درونی و اجزای آن نیز در رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده اند. ستون اروترک (Aerotrak) سیاه و همچنین یک کفی قرمز رنگ قسمت زیرین این کفش را تشکیل می دهند. کفی آن نیز سفارشی بوده که با میخ های شورون نارنجی تکمیل شده است.

۲. نایک سی.آر.سون دریم اسپید فور (Nike CR7 Dream Speed 4)

علاوه بر کریستیانو رونالدو، بسیاری از ورزشکاران سرشناس دیگر مانند ارلینگ هالند، برونو فرناندز و امباپه اولین دریم اسپید (Dream Speed) مدل 2021 Mercurial MDS004 را به نمایش گذاشتند که بر محبوبیت این کفش افزود.

این مدل از قسمت عقب به رنگ طوسی شروع می شود و تا قسمت پنجه به رنگ قرمز روشن و زرد می رسد که تداعی کننده سرعت است. حتی کمی رنگ سفید را می توان در ناحیه نوک کفش مشاهده کرد. این طیف رنگی که زمینه ساز کفش هستند با طرح لوگوی نایک کنتراست خوبی ایجاد می کنند.

 

https://bikoplus.com/Products/men-sports

 

 

۳. مدل اختصاصی مرکوریال سوپرفلای کریستیانو (Ronaldo’s Nike Mercurial Superfly CR7STIANO)

نسخه امضا شده ۲۰۱۹ بیانکونری نایک مرکوریال سوپرفلای کریستیانو (CR7STIANO) به رونالدو تقدیم شد. این مدل از گیره های سیاه، سفید و طلایی CR7 نایک سوپرفلای تهیه شده و برای اولین فصل او در ایتالیا در یوونتوس ساخته شده است. همانطور که می بینید این کفش ها به رنگ غالب مشکی هستند و طرح نسبتا درشت «CR7STIANO» روی قسمت بیرونی آن ها چاپ شده است. زیره کفش به رنگ طلایی متالیک بوده که از طریق تایپوگرافی عدد 7 به بالا راه پیدا می کند.

قسمت جالب اینجاست که تیم یوونتوس با کمپانی آدیداس قرارداد تجاری دارد و همانطور که در عکس فوق مشاهده می کنید کریستیانو رونالدو لباس هایش و حتی جورابهایش آدیداس است در حالی که کفش اختصاصی نایک خودش را به پا کرده و این مسئله اوج رقابت دو کمپانی بزرگ آدیداس و نایک را به نمایش می گذارد.

این کفش ها هر جفت حدود ۳۵۰ دلار قیمت داشتند که تنها ۲۰۱۹ جفت از آن ها در تاریخ ۶ می ۲۰۱۹ از طریق فروشگاه آنلاین نایک به عرضه عمومی گذاشته شد.

۴. نایک زوم مرکوریال سوپرفلای ناین الایت (Nike Zoom Mercurial Superfly 9 Elite)

این مدل خاص و زیبا اخیراً در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ در دسترس قرار گرفت. این کفش ها با برچسب قیمت خرده‌فروشی ۲۷۵ دلار توسط فروشگاه‌های آنلاین نایک در تعداد محدود عرضه شدند. اگر خاطرتان باشد، رونالدو این مدل را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می پوشید. زمینه این مدل به رنگ سفید است که با علائم تجاری Concord و مس متالیک پر شده. رنگ ها به طور رسمی «سفید/مس فلزی/کنکورد» هستند.

۵. نایک مرکوریال سوپرفلای  سافاری ۷ (Nike Mercurial Superfly VII Safari)

عرضه اولیه کفش های سافاری در سال ۲۰۱۰ انجام شد. پس از آن، نایک نسخه بهبود یافته ای از طراحی فوق العاده معروف و نمادین را ۱۰ سال بعد در سال ۲۰۲۰ دوباره برای طرفداران منتشر کرد. این کفش ها در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ با قیمتی حدود ۳۰۰ دلار عرضه شدند. طراحی این کفش ها با هدف برجسته سازی قدرت و انعطاف بدنی کریستیانو رونالدو و توانایی پرش او (برای زدن ضربه سر) انجام شده بود که البته اولین بار در دربی مادرید نوامبر ۲۰۱۰ استفاده شد.

 

کفشهای رونالدو (2)

 

نگاهی به آینده

اینها برخی از بهترین کفش‌های فوتبالی هستند که توسط کریستیانو رونالدو فوق ستاره فوتبال در طول سال‌ها استفاده شده است. برخی از این کفش ها ممکن است در آینده نزدیک دوباره عرضه شوند. از آنجایی که کریستیانو رونالدو قرارداد مادام العمر با کمپانی نایک دارد، احتمالا مدل های بیشتری از این برند محبوب خواهیم دید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.