آموزش زبان برای افراد شاغل | مثل آب خوردن با همه گرفتاری‌ها انگلیسی یاد بگیرید

یادگیری زبان انگلیسی دیگر یک مهارت نیست؛ بلکه یک نیاز غیر قابل انکار است. باید بپذیرید حتی اگر بالاترین مدرک تحصیلی را داشته باشید، بدون دانش زبان انگلیسی، سواد ارتباط با دنیای مدرن و بهره‌مندی از امکانات آن را نخواهید داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد شاغل برای ارتقای شغلی و کسب درآمد بیشتر به دنبال تقویت دانش زبان انگلیسی خود هستند. بااین‌حال به دلیل مشغله‌های فراوان این افراد و سختی‌ها و پیچیدگی‌های زبان انگلیسی، یادگیری مهارت‌های چهارگانه زبان به یک چالش جدی برای افراد شاغل تبدیل شده است.

 

 

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای افراد شاغل

برای اهمیت یادگیری زبان انگلیسی فقط کافی است جست‌وجویی در نیازمندی‌های شغلی در داخل و خارج از کشور بیندازید تا ضرورت تسلط به این زبان را درک کنید. بسیاری از افراد شاغل با تسلط کامل به مهارت‌های زبان توانسته‌اند، درآمد خود را به میزان چند برابر افزایش دهند. از سوی دیگر برخی مشاغل نیاز جدی به دانش زبان انگلیسی دارند و بدون تسلط به دانش زبان، امکان رشد در آن‌ها وجود ندارد.

مهم‌ترین دلایل ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای افراد شاغل عبارت‌اند از:

  • افزایش فرصت‌های شغلی

  • ارتباط با همتایان بین‌المللی در حیطه کاری

  • شناخت زمینه‌ها و دستاوردهای جدید علمی در زمینه کاری

 

آموزش زبان انگلیسی برای افراد شاغل (2)

 

آموزش غیر حضوری؛ راهکار موثر یادگیری زبان انگلیسی افراد شاغل

برنامه‌های کاری افراد پرمشغله و دغدغه‌های آن‌ها، امکان احتمال حضور آن‌‌ها در کلاس حضوری را کاهش می‌دهد. این افراد معمولا به یک برنامه‌ریزی منعطف و دلخواه برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارند که بیشتر دوره‌‌های حضوری این شرایط را ندارند. به همین دلیل در میان راهکارهای موجود بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای افراد شاغل، آموزش زبان به‌صورت غیر حضوری یا آموزش آنلاین زبان انگلیسی است.

البته حضور در کلاس‌های آموزش عملی و بهره‌مندی از دانش اساتید مجرب، موثرترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ اما چون افراد پرمشغله برنامه‌های کاری شلوغی دارند، حضور در دوره‌های آنلاین یا استفاده از بسته‌های کمک آموزشی برای برنامه‌ریزی آن‌ها مناسب‌تر است. در ادامه به مهم‌ترین راهکارهای آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی برای این افراد می‌پردازیم.

ثبت نام در دوره‌های آنلاین؛ بهترین روش آموزش زبان برای افراد پرمشغله

اولین و بهترین راهکار برای آموزش زبان انگلیسی برای افراد شاغل، ثبت نام در دوره‌های آنلاین یا خرید بسته‌های آموزشی خود خوان است. این دوره‌ها از نظر زمان‌بندی انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به دوره‌های حضوری دارند و شما می‌توانید متناسب با برنامه‌های کاری و ویژگی‌های شخصی خود از یک برنامه دلخواه برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. همچنین برخی سایت‌ها نیز بر اساس سطح شما، دوره‌های تخصصی برای افراد شاغل برگزار می‌کنند.

مهم‌ترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی به‌صورت غیر حضوری برای افراد شاغل عبارت‌اند از:

  • دوره‌های سایت EnglishLive

  • وب‌سایت FluentU

  • کانال Boston English Centre در یوتیوب

  • ویدئوهای رایگان Steve Ford در یوتیوب

  • دوره‌‌های آنلاین English for the Workplace

  • دوره آنلاین Coursera

گوش دادن به پادکست‌های صوتی

یکی از روش‌های موثر آموزش زبان انگلیسی افراد پرمشغله، شنیدن پادکست‌های آموزشی است. این پادکست‌ها با توجه به این که زمان زیادی از این افراد نمی‌گیرند، به‌راحتی در زمان‌های استراحت یا رفتن به محل کار قابل گوش دادن هستند. استفاده از پادکست‌‌ها در کنار افزایش سرعت یادگیری شما، در تقویت مهارت Speaking شما نیز موثر است.

برخی از کارآمدترین پادکست‌های برای آموزش زبان افراد پرمشغله عبارت‌اند از:

  • پادکست Better at English

  • پادکست English as a Second Language Podcast.

  • پادکست 6 Minutes English

  • پادکست The American English Pronunciation podcasts

  • پادکست English Pod Lessons

نصب اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی بر روی دستگاه‌های هوشمند

اگر فرد پرمشغله‌ای هستید، نصب اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی یک راهکار موثر برای یادگیری زبان انگلیسی برای شما است. این نرم‌افزارها با تعیین سطح و ارائه آموزش‌هایی تخصصی متناسب با نیاز شما، جایگزین مناسبی برای حضور در دوره‌های زبان انگلیسی هستند.

برخی از نرم‌افزارهای کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

  • اپلیکیشن Preply

  • اپلیکیشن چرب‌زبان

  • اپلیکیشن Memrise

  • اپلیکیشن Duolingo

  • اپلیکیشن LingoDeer

  • اپلیکیشن Mondly

در این بین آزمون دولینگو یکی از بهترین روش های یادگیری زبان است. سایت دولینگو یکی از معروف ترین سایت های آموزش زبان دنیاست که آزمون قبولی آن ارزش بین المللی پیدا کرده است. برای دانلود اپلیکیشن دولینگو از  www.duolingo.com اقدام کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی برای افراد شاغل (1)

 

آموزش زبان برای افراد شاغل باید روزانه و مستمر باشد

اگر فکر می‌کنید به دلیل شاغل بودنتان، زمان هیچ اهمیتی برای یادگیری زبان شما ندارد، کاملا در اشتباه هستید. شما باید زبان انگلیسی را زندگی کنید. انگلیسی باید مانند یک رفتار روزمره در زندگی شما نقش داشته باشد. کتاب‌های انگلیسی بخوانید، خاطرات خود را به انگلیسی بنویسید، تنظیمات تلفن همراه خود را به انگلیسی دربیاورید و بسیاری از کارهای دیگر در آموزش مستمر شما تاثیر دارند. سعی کنید برای آموزش زبان انگلیسی یک برنامه کاربردی بر اساس مشغله‌های خود تدوین کنید و حتی در بدترین شرایط کاری به آن برنامه متعهد باشید. اگر هم فکر میکنید زمان کافی برای رفتن به کلاس زبان را دارید بهتر است لیست کلاس های آموزش زبان انگلیسی تهران سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید تا مقایسه ای بین برترین ها را مشاهده کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.