یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از سفر باید به آن توجه کرد، بررسی آب و هوا است. انتخاب بهترین مقصد که مناسب فصل باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا لذت سفرتان دوچندان شود. از آنجایی که ایران کشوری بزرگ و گسترده است، آب و هوای گوناگون و متنوعی در سراسر کشور جریان دارد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند در تابستان به مقاصد خنک‌تری بروند. مسلما تور گردشگری به جنوب ایران در تابستان برای افرادی که هوای گرم و مرطوب را دوست ندارند، گزینه مناسبی نیست. در این نوشته از سفرمارکت برخی از استان‌هایی که در تابستان می‌توانید بروید را معرفی می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از سفر باید به آن توجه کرد، بررسی آب و هوا است. انتخاب بهترین مقصد که مناسب فصل باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا لذت سفرتان دوچندان شود. از آنجایی که ایران کشوری بزرگ و گسترده است، آب و هوای گوناگون و متنوعی در سراسر کشور جریان دارد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند در تابستان به مقاصد خنک‌تری بروند. مسلما تور گردشگری به جنوب ایران در تابستان برای افرادی که هوای گرم و مرطوب را دوست ندارند، گزینه مناسبی نیست. در این نوشته از سفرمارکت برخی از استان‌هایی که در تابستان می‌توانید بروید را معرفی می‌کنیم.

 

۱. سفر به لرستان

یکی از بهترین گزینه‌ها در سفرهای تابستانی، سفر به استان زیبای لرستان است. تپه‌های خوش آب و هوا، کوه‌های باشکوه و آبشارهای طبیعی می‌توانند تجربه سفر منحصربه‌ فردی را برای شما ایجاد می‌کند. در این مکان‌ها شما اصلا تابستان را احساس نمی‌کنید، هوا کاملا بهاری است. 12 درصد از آب کل کشور در این استان قرار دارد، به همین دلیل آب و هوای این منطقه واقعا خنک و مطبوع است. چنانچه قصد دارید با رزرو بلیط هواپیما آنلاین به لرستان سفر کنید، به شهرستان‌های بروجرد، پلدختر، دورود، نورآباد، دلفان، سلسله یا خرم‌آباد بروید. طبیعت بی‌نظیر لرستان، تنها عامل جذاب کننده این منطقه نیست؛ این منطقه قدمتی 4000 ساله دارد. کوزه‌ها و کنده‌کاری‌های متعددی از دوره‌های باستان و پیش از مادها در این منطقه کشف شده است. بنابراین یادتان نرود که به دیدار اماکن تاریخی لرستان نیز بروید. مشاهده آثار تاریخی دوران باستان در هوای لذت‌بخش لرستان، سفری فوق‌العاده برای شما ایجاد می‌کند.

 

۲. در تابستان طبیعت کردستان را کشف کنید

استان کردستان در بخشی از رشته کوه زاگرس واقع شده است. یکی از بهترین گزینه‌ها در سفرهای تابستانی سفر به کردستان است. جاهای دیدنی کردستان در فصل تابستان در انتظار مسافران مشتاق هستند. از سنندج تا مریوان، اورامانات تا پاوه همگی آب و هوایی عالی و خنک و طبیعت کمیاب دارند. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به کردستان هستید، بهار را انتخاب کنید. با این حال نباید از هوای خنک تابستانی در کردستان غافل شد. کردستان منطقه‌ای است که از نظر تاریخ و فرهنگ نیز بسیار غنی است. اگر گزینه سفر تابستانی شما استان کردستان است، حتما در کنار لذت از طبیعت بکر منطقه، به دیدار آثار تاریخی نیز بروید. اگر با مردم کردستان تعامل و ارتباط داشته باشید، متوجه می‌شوید که آن‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند و رفتاری صمیمانه دارند.

 

 

۳. جادوی هوای تابستانی در شمال ایران

بهترین گزینه‌های سفرهای تابستانی از گلستان گرفته تا آستارا در مناطق شمالی ایران قرار دارند. تپه‌های سرسبز، جنگل‌ها، کوه‌ها و سواحل زیادی در شمال ایران میزبان گردشگران هستند. به همین دلیل داست که اجاره ویلا شمال در تابستان رونق دارد. تنها با 2 تا 5 ساعت رانندگی از تهران می‌توانید به برخی از شهرهای جذاب شمالی مانند سوادکوه، فیروزکوه، تنکابن یا رامسر برسید. فرهنگ، آشپزی، لباس و موسیقی از دیگر جاذبه‌های خاص این منطقه است.

 

بهترین استان‌های ایران برای سفرهای تابستانی (1)

 

دیدنی‌های گرگان زیباترین مقصد گردشگری تابستانی

یکی دیگر از مقاصد تابستانی و پرآوازه ایران سفر به روستای جذاب جهان‌نما در شهر گرگان است. این روستا دارای جاذبه‌های متعددی است. شما می‌توانید هم در تابستان از زیبایی‌هایی جهان‌نما لذت ببرید و هم در فصل پاییز مجذوب تصاویر پاییزی این روستا شوید. باید بگوییم که دهکده جهان‌نما از زیباترین مناطق شمال محسوب می‌شود. با اقامت در این روستا از تماشای مناظر خیره‌کننده تابستانی لذت ببرید. ارتفاع جهان‌نما از سطح دریا 3086 متر است. به راستی که نام جهان‌نما، به دلیل وجود جاذبه‌های فوق‌العاده برازنده این روستا است.

 

بهشت گمشده مازندران

یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر تابستانی در شمال، سفر به روستای آلاشت مازندران است. به روستای آلاشت با جاذبه‌های متعددش بهشت فراموش‌شده شمال نیز می‌گویند. این روستا تنها 4 ساعت با تهران فاصله دارد. اگر با خرید بلیط قطار از سفرمارکت قصد سفر به شمال را دارید و می‌خواهید از هوای شرجی شمال در تابستان خلاص شوید، به این منطقه بیایید. آلاشت یکی از جذاب‌ترین روستاهای ایران است. محیط بکر، چشم‌اندازهای تماشایی، جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های مذهبی متعددی در این منطقه وجود دارد. به علاوه حتما در سفرتان به این منطقه، از رصدخانه‌ معروف روستای صفا دیدن کنید. این منطقه اماکن جذاب متعددی برای تماشا دارد که آن را به یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سفر تابستانی تبدیل می‌کند. با سفر به آلاشت می‌توانید به سوادکوه هم بروید. همچنین در سفر تابستانی خود به منطقه آلاشت، حتما به بازدید از روستای زیبای چورات بروید.

 

۴. استان آذربایجان

استان‌های آذربایجان غربی و شرقی ایران در شمال غرب ایران، منطقه‌ای وسیع با طبیعت متنوع است. ولسوالی‌هایی فوق‌العاده در این دو استان قرار دارد. طبیعت این منطقه از رشته کوه‌های شکوهمند و تپه‌های سرسبز و پر گل احاطه شده است. اگرچه این منطقه بهترین انتخاب برای گردشگرانی است که می‌خواهند به سفر تابستانی بروند، اما هنوز چندان اکتشافی در آن رخ نداده است. اگر می‌خواهید از هوای ملایم در تابستان لذت ببرید، حتما دراین فصل به تماشای مناظر شگفت‌آور اطراف تبریز و ارومیه بروید. به طور قطع این مناطق جایی است که سفری خنک و لذت‌بخش در تابستان برای شما ایجاد می‌کند و از سفر خود لذت خواهید برد. همچنین اگر به دنبال کسب آرامش در هوای مطبوع و خنک هستید، بلیط شهر تبریز یا ارومیه را بگیرید و به این مناطق سفر کنید.

 

بهترین استان‌های ایران برای سفرهای تابستانی (3)

 

۵. سفر تابستانی به چهار محال و بختیاری

احتمالا تاکنون در مورد استان چهار محال و بختیاری، چیزهای زیادی نشنیده باشید. حال ما قصد داریم به شما استانی را معرفی کنیم که حتما باید در لیست گزینه‌های سفر تابستانی خود قرار دهید. آب و هوای منحصر به فرد چهار محال و بختیاری در بین تمام مناطق کشور نظیر ندارد. چشم‌اندازهای جذاب و باشکوه زاگرس در این منطقه شما را مجذوب می‌کند. این استان دارای آبشارها، چشمه‌ها، غارها و دیگر مناطق فوق‌العاده طبیعی است.

بیایید برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تماشایی استان چهار محال و بختیاری در سفر تابستانی را معرفی کنیم:

  • قلعه دزک
  • کتیبه های سنگ رخ
  • مسجد هرچکان
  • آبشار آتشگاه
  • آبشار تونل کوهرنگ
  • آبشار دره عشق
  • غار سراب
  • غار پیر
  • غار منج
  • غار خرجی

 

 

 

۶. دنیایی از شگفتی با سفر به اردبیل و سرعین در تابستان

اکثر مسافرانی که قصد دارند در تابستان سفر کنند و هتل رزرو کنند، اردبیل با هوای کوهستانی‌اش را انتخاب می‌کنند. شما در فصول سرد سال هم می‌توانید به تماشای جاذبه‌های اردبیل بروید. با این حال شاید سرما و برف زیاد استان برای برخی از افراد خوشایند نباشد. بنابراین به طور قطع بهترین زمان سفر به اردبیل، فصل تابستان است. سرعین یکی از معروف‌ترین مناطق اردبیل است که تورهای گردشگری متعددی به آن در این فصل سفر می‌کنند. این شهر بیشتر به عسل مرغوبش معروف است و یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق اردبیل است. اگر به دنبال رزرو تور لحظه آخری در تابستان هستید و می‌خواهید به مکان خنکی بروید، حتما به اردبیل و سرعین بروید. مناظر تماشایی، جاذبه‌ها و آثار باستانی متعددی در استان اردبیل منتظر شما هستند. به علاوه نباید مشاهده جاذبه‌هایی مثل دریاچه نئو و چشمه‌های معروف درمانی را فراموش کرد.

 

کلام آخر

استان‌های معروفی در ایران وجود دارد که در فصل تابستان می‌توانند به آن‌ها رفت؛ اما باید بدانید که در اطراف هر شهر، مناطق کوهستانی وجود دارد که می‌توانید در سفرهای یک روزه در این مکان‌ها به گشت‌وگذار بپردازید. مثلا اگر به اصفهان سفر می‌کنید، چادگان و داران مناطق مناسبی برای یک سفر به مکانی خنک هستند.

در این نوشته از سفرمارکت سعی کردیم بهترین‌های استان‌ها برای سفر تابستانی و رزرو هتل را معرفی کنیم. البته مناطق تماشایی ایران برای سفر تابستانی به این موارد محدود نمی‌شود و برخی موارد دیگر نیز برای سفر وجود دارند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.