بسیاری از مسافران نوروزی همچنان درباره مقصد سفر خود تصمیم‌گیری نکرده‌اند و این پرسش ذهن آن‌ها را مشغول کرده است که تعطیلات نوروز را کجا بگذرانیم؟ در ادامه قرار است به این سوال پاسخ دهیم پس از شما هم هنوز درباره مقصد سفرتان تردید دارید این مطلب برای شما است.

فصل بهار و شروع تعطیلات نوروزی برای اغلب ایرانی‌ها فرصتی است تا بعد از یک دوره چند ماهه در فصل‌های سرد سال و فارغ از مشغله‌های روزمره کاری به برنامه‌ریزی برای یک سفر دلچسب آن هم به‌طور دسته‌جمعی و با همراهی دوستان یا خانواده خود مشغول شوند. مسلما همه دوست دارند تا به بهترین نحو از این فرصت طلایی برای سفر استفاده کنند و از این رو تلاش می‌کنند تا با انتخاب یک مقصد گردشگری مناسب برای سفر در این ایام خاطره فراموش نشدنی در تعطیلات نوروز خود رقم بزنند. بسیاری از مسافران نوروزی همچنان درباره مقصد سفر خود تصمیم‌گیری نکرده‌اند و این پرسش ذهن آن‌ها را مشغول کرده است که تعطیلات نوروز را کجا بگذرانیم؟ در ادامه قرار است به این سوال پاسخ دهیم پس از شما هم هنوز درباره مقصد سفرتان تردید دارید این مطلب برای شما است.

 

شهرهای پرگردشگر داخلی

بسیاری از گردشگران مقاصد داخلی را برای سفر نوروزی خود ترجیح می‌دهند. هرچند هر گوشه از کشورمان مملو از مقاصد گردشگری جذابی است که سفر به هر یک از آن‌ها لطف خودش را دارد؛ اما در این بین برخی از این مقاصد برای سفر در این ایام جذابیت بیشتری دارند به‌طوری که هر ساله نام آن‌ها در ردیف تورهای نوروزی قرار می‌گیرد. یکی از این شهرها اصفهان است که در توصیف زیبایی و تنوع جاذبه‌هایش تنها می‌توان به لقبش یعنی شهر نصف جهان اشاره کرد. این شهر تاریخی در فصل بهار آب و هوای مطبوعی دارد و علاوه بر آن طبیعت سرزنده آن نیز در این ایام دیدنی‌تر است. شهر شیراز هم یکی دیگر از این شهرهای محبوبی است که بیشتر از آن به عنوان شهر بهار نارنج یاد می‌شود. بازدید از جاذبه‌هایی مانند تخت جمشید، باغ ارم، مسجد نصیرالملک و مقبره کوروش در تور نوروزی شیراز آن هم در حال و هوای بهاری می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی رقم بزند. در کنار این دو شهر بلیط تهران مشهد نیز یک پیشنهاد عالی برای آن دسته از مسافرانی است که قصد دارند در این ایام به یک سفر تفریحی زیارتی بروند و به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنند. گفتنی است همواره امکان رزرو تورهای نوروزی از سفرماکت به عنوان بازار آنلاین خدمات گردشگری برای مسافران نوروز فراهم است.

 

111

 

سفر به نواحی جنوب در ایام نوروز

شهرهای ناحیه جنوبی کشور همیشه از آن دسته شهرهایی بوده‌اند که سفر به آن‌ها طرفداران بسیاری دارد. با این حال یکی از مسائلی که رد سفر به این شهرها مطرح می‌شود شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب آن‌ها است. به‌طوری که اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند تا در فصل زمستان به این شهرها سفر کنند با این حال اوایل فصل بهار به ویژه تعطیلات نوروزی فرصت ایده‌الی برای سفر به این شهرها است. زیرا در این ایام شهرهای گردشگری جنوب آب و هوای دلپذیری پیدا می‌کنند. بنابراین تور نوروزی کیش، تور چابهار و همچنین تور بوشهر اغلب جزو تورهای محبوب گردشگری در روزهای عید بشمار می‌روند و پیشنهاد می‌کنیم تا با بررسی این تورهای نوروزی در سفرمارکت تجربه یک سفر متفاوت به ناحیه جنوب را برای خود رقم بزنید.

 

11111

 

تورهای محبوب خارجی در ایام نوروز

همانطور که گفته شد مقاصد گردشگری داخلی بسیاری وجود دارند که گردشگران می‌توانند از سفر به آن‌ها در ایام نوروز نهایت لذت را ببرند با این حال دسته‌ای از مسافران نوروزی ترجیح می‌دهند تا از فرصتی که تعطیلات عید به آن‌ها داده است در جهت سفر به مقاصد خارجی بهره ببرند. اگر بخواهیم از میان تورهای نوروزی خارجی به پرطرفدارترین‌ها اشاره کنیم بی‌شک تور نوروزی ترکیه در صدر لیست سفر نوروزی ایرانیان قرار خواهد گرفت. در این بین تور نوروزی استانبول و تور آنتالیا و تور دبی در ایام نوروز پرتقاضا هستند. زیرا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی تاریخی متنوعی که هر یک از این شهرهای توریستی دارند آب و هوای آن‌ها نیز در این ایام برای سفر بسیار مناسب است. ضمن آنکه تورهای ترکیه در مقایسه با بسیاری از تورهای خارجی در ایام عید قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و از این رو همواره مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می‌گیرند. گفتنی است به دلیل محبوبیت بالای تور ترکیه برخی از تورهای این مقصد گردشگری بصورت ترکیبی برگزار می‌شوند و بدین طریق گردشگران می‌توانند با شرکت در یک تور از چند شهر گردشگری مختلف در این کشور دیدن کنند.

 

تهران گردی در ایام نوروز به دور از هیاهوی همیشگی پایتخت

با شنیدن اسم تهران اغلب افراد به یاد خیابان‌های پر ازدحام و شلوغی بیش از اندازه ترافیک می‌افتند و اغلب جذابیت جاهای دیدنی تهران در سایه این تصور عام از پایتخت کمرنگ می‌شود. درست به همین دلیل است که اغلب افراد در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب مقصد سفرهای نوروزی تهران را از یاد می‌برند و به سراغ شهرهای دیگر می‌روند. در حالی که شهر تهران نیز جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوعی در خود جای داده است و در ایام نوروز به سبب استقبال ساکنان این شهر برای انجام سفرهای نوروزی به دیگر شهرها اغلب فضای این شهر تا حد زیادی آرام می‌شود و از شلوغی همیشگی‌اش فاصله می‌گیرد. در چنین شرایطی خوب است که ساکنان پایتخت این فرصت را غنیمت بدانند و با تهران گردی در نوروز چهره دیگر این شهر را ببینند. گردشگران نوروزی از مبدا شهرهای دیگر نیز می‌توانند در این فضای آرام پایتخت به بازدید از جاذبه‌های شاخصی نظیر کاخ گلستان، مجموعه کاخ سعدآباد، باغ فردوس تهران، پل طبیعت و دیدن کنند. بازارگردی و خرید در بازار تهران و تفریح در منطقه دربند نیز از جمله فعالیت‌هایی است که مسافران نوروزی تهران از انجام آن لذت می‌برند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.