کارشناسی خودرو یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید خودرو باید به آن دقت داشت. اگر خودرویی را خریداری کنید که با اشکالات و ایرادات فنی همراه باشد، به طور حتم علاوه بر دور ریختن پول خود، جان خود و اشخاص ثالث را هم به خطر انداخته‌اید. از این رو توصیه می‌کنیم که برای امنیت بیشتر خودرو از کارشناس استفاده کنید تا با بررسی‌های مختلف ایرادات را مشخص کرده و قیمت واقعی خودرو را عنوان کند.

کارشناسی خودرو یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید خودرو باید به آن دقت داشت. اگر خودرویی را خریداری کنید که با اشکالات و ایرادات فنی همراه باشد، به طور حتم علاوه بر دور ریختن پول خود، جان خود و اشخاص ثالث را هم به خطر انداخته‌اید. از این رو توصیه می‌کنیم که برای امنیت بیشتر خودرو از کارشناس استفاده کنید تا با بررسی‌های مختلف ایرادات را مشخص کرده و قیمت واقعی خودرو را عنوان کند. اگر کارشناسی خودرو به خوبی سپری شد، توصیه می‌کنیم در اقدام بعدی خود، برای خرید بیمه بدنه آماده باشید. با تهیه بیمه نامه بدنه در برابر خسارت‌های احتمالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی هم ایمن خواهید بود و شرکت‌های بیمه تا سقف تعهدات، جبران خسارت خواهد کرد. برای اطلاع از نحوه کارشناسی ماشین و پوشش‌های بیمه بدنه تا انتهای متن همراه ما باشید.

کارشناسی خودرو چیست؟

هنگامی‌ که قصد خرید خودرو را دارید، باید بدانید که سلامت ماشین از نظر فنی، ظاهری و بدنی بررسی شود تا هنگام رانندگی مشکلات ایجاد شده شما را با خطرات احتمالی روبه رو نکند. همه ما می‌دانیم که امنیت خودرو اولین و مهم‌ترین موردی است که باید با دقت بررسی شود تا هزینه‌های تعمیرات کاهش پیدا کرده و صرفه جویی شود. بنابراین اگر می‌خواهید که بعد از خرید خودرو یک پایتان در تعمیرگاه نباشد، قبل از خریداری و انتقال سند، از کارشناس خودرو استفاده کنید. همچنین با کارشناسی خودرو می‌توانید ایرادات خودرو را به موقع تشخیص دهید و برای دریافت معاینه فنی با خیال راحت‌تری اقدام کنید. البته درست است که کارشناسی ماشین ربطی به دریافت قطعی معاینه فنی ندارد، اما حداقل اگر ایرادی وجود داشته باشد می‌توان آن را برطرف کرد.

به طور کلی کارشناس ماشین یک فرد متخصص است که می‌تواند سلامت خودرو را در زمینه‌های موتور گیربکس، رنگ بدنه، جلوبندی و حتی استاندار بودن لاستیک‌ها تایید کند.

آیا برای خودروی صفر هم کارشناسی خودرو نیاز است؟

به طور حتم بسیاری از افراد بر این باور و عقیده هستند که خودروی صفر تحویل گرفته شده نباید ایرادات فنی یا حتی ظاهری داشته باشد. بله این تفکر درست است، اما مشاهده شده که در برخی از مواقع، به دلیل جابه جایی و انتقال خودرو ایراداتی برای خودروی صفر ایجاد خواهد شد.

دو راه برای خرید خودروی صفر وجود دارد که یکی از روش‌ها خرید مستقیم از کارخانه است و دیگری از طریق حواله خواهد بود.

چه ایراداتی ممکن است برای خودروی صفر ایجاد شود؟ ساییدگی چرخ یا مشکلات بدنه ناشی از بی‌احتیاط در حمل و نقل خودرو تا محل تحویل می‌تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود که کارشناس خودرو با بررسی‌های لازم این ایرادات را مطرح خواهد کرد.

 

 

 

 

آیا قبل از خرید بیمه بدنه 1401، کارشناسی خودرو ضروری است؟ (2)

بیمه بدنه خسارات مالی به خودرو را پوشش می دهد

 

کارشناسی فنی و ظاهری خودرو

کارشناس خودرو باید تمام بخش‌های یک خودرو را به خوبی بررسی کند که مهم‌ترین آن را می‌توان بخش فنی، ظاهری یا بدنه خودرو دانست. همه افرادی که یکبار خودرو تهیه کرده باشند می‌دانند که اگر قطعاتی از خودرو ایراد داشته باشد با مشکلات زیادی روبه رو خواهند بود و ممکن است که خودرو امنیت کاملی برای تردد در خیابان‌ها نداشته باشند. همچنین ایراداتی مانند: تعویض شاسی خودرو باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود. بنابراین نیاز است که تمام قطعات از نظر فنی و ظاهری بررسی شوند. در این بررسی‌ها عوامل مختلف وجود دارند که عبارتند از:

  • زنگ زدگی
  • دفرمه شدن
  • خوردگی
  • رنگ شدگی : اصولا برای کارشناسی رنگ خودرو ابتدا بهتر است که خودتان به همراه استفاده از کارشناسی خودرو مرکزی (کارشناسی خرید خودرو) نقاط مشکوک، کم رنگ و پر رنگ را بررسی کنید. شما می توانید در سطوح ابتدایی با یک بازدید خودرو، متوجه مشکلات ماشین شوید. در کارشناسی های خودروی تخصصی و حرفه ای از ۵ روش عمده برای برای رنگ خودرو استفاده می شود:
  • استفاده از حس لامسه
  • استفاده از آهن ربا
  • استفاده از دوربین عکاسی
  • استفاده از دستگاه تشخیص رنگ
  • استفاده از چشم غیر مسلح
  •  

همچنین اگر می‌دانید خودرویی که قصد خرید آن را دارید، تصادف داشته، باید از کارشناس خودرو استفاده کنید. دقت کنید اگر در حین کارشناسی خودرو مشخص شود که خودرو آسیب دیده، نباید از آن چشم پوشی کرد. بخش‌های دیگر خودرو که به کارشناسی نیاز دارند عبارتند از:

  • بررسی شاسی و ستون‌های خودرو
  • بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو
  • رنگ شدگی بدنه خودرو

 

چرا بیمه بدنه را خریداری کنیم؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اتومبیل است که به صورت اختیاری بوده و با توجه به الویت‌های بیمه‌گزار صادر می‌شود. برای اینکه بتوانید این بیمه نامه را تهیه کنید نیاز است که از پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه نامه مطلع باشید تا بهترین خدمات از شرکت بیمه را دریافت کنید. علت اصلی خرید این بیمه نامه جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی است که با توجه به سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه بدنه جبران خسارت می‌شود.

 

 

 

آیا قبل از خرید بیمه بدنه 1401، کارشناسی خودرو ضروری است؟ (3)

تمامی خودروها می توانند بیمه بدنه خریداری کنند

 

پوشش‌های بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه برای خودرو دو نوع پوشش اصلی و اضافی در نظر گرفته است. پوشش‌های اصلی جزو موارد لاینکف بیمه بدنه است که با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری است. همچنین با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان تحت پوشش خطرات اضافی قرار گرفت. به طور کلی پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

  • برخورد خودرو با یک جسم
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو و لوازم یدکی
  • سرقت کلی خودرو
  • جبران خسارت‌های نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
  • خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله
  • سرقت جزئی خودرو
  • خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو
  • زیان‌های وارد شده به خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تست‌های سرعت
  • خسارت‌های ناشی از حمل مواد اسیدی و مواد منفجره
  • هزینه رفت و آمد، هنگام ‌در دسترس نبودن خودرو

نحوه محاسبه نرخ بیمه بدنه

ارزش خودرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر قیمت بیمه بدنه تاثیر خواهد گذاشت. نرخ اولیه این بیمه نامه با توجه به نوع خودرو و ارزشی که دارد، بررسی خواهد شد. تمام شرکت‌های بیمه‌ای برای اینکه بخواهد بیمه بدنه را صادر کنند، ابتدا مشخصات خودرو و نوع کاربری آن را بررسی خواهند کرد. نکته مهم هنگام خرید بیمه بدنه این است که به راحتی بتوان خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه را مقایسه کرد تا بهترین بیمه نامه با قیمت مناسب تهیه شود. از این رو بیمه دات کام (https://bimeh.com)که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه نظیرreliancegeneral.co.in است، شرایط استعلام و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه را فراهم کرده تا همه افراد بتواننند قبل از صدور بیمه نامه، پوشش‌ها و قیمت بیمه را مشاهده کنند. مراحل استعلام و خرید بیمه بدنه  بیمه دات کام به شرح زیر است:

الف) پس از وارد کردن مشخصات خودرو در کادرهای معین، به استعلام قیمت بیمه بدنه خودرو از شرکت‌های بیمه‌گر و مقایسه آن‌ها بپردازید.

ب) با توجه به اولویت‌ها و نیاز خود، یکی از شرکت‌های ارایه دهنده بیمه‌نامه بدنه خودروی موجود درسایت بیمه‌دات‌کام را انتخاب نمایید.

ج) بعد از ورود اطلاعات شخصی، بارگذاری عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه‌نامه بدنه قبلی خود، با پرداخت هزینه به خرید آنلاین بیمه خودروی مناسب خود بپردازید. ( شما می‌توانید بیمه بدنه اقساطی را در لیست استعلام و خرید بیمه اتومبیل خود قرار دهید).

د) بیمه‌نامه بدنه اتومبیل‌تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود. این بیمه به هر کجای کشور به صورت رایگان ارسال خواهد شد

 

مشخصات خودرو:

مشخصات خودرو را می‌توان سال ساخت، ارزش خودرو و نوع کاربری آن دانست. این موارد به طور مستقیم بر قیمت نرخ بیمه نامه تاثیر می‌گذارند. منظور از کاربری خودرو همان نوع استفاده از وسیله نقلیه است. در افزایش یا کاهش قیمت بیمه بدنه نوع کاربری و مزان ریسک خودرو تاثیر مستقیم بر قیمت بیمه نامه دارند. به این معنا که خودروهایی مانند: آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی و خودروهای باربری نسبت به خودروهای شخصی ریسک بالاتری در بروز حادثه خواهند داشت، پس با توجه به این موضوع، قیمت نرخ بیمه نامه هم با توجه به میزان ریسک بیمه نامه افزایش خواهد داشت.

پوشش‌های اضافی یا فرعی بیمه بدنه خودرو:

همانطور که در بخش پوشش‌ها اشاره کردیم، تمام بیمه‌گزار‌ها می‌توانند پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را با توجه به الویت‌های خود خریداری کنند. خب مشخص است که با خرید پوشش‌های بیشتر باید حق بیمه بیشتر هم پرداخت شود. پس پوشش‌های اضافی میزان پرداختی حق بیمه و نحوه محاسبه قیمت بیمه نامه را تحت تاثیر خواهد گذاشت.

تخفیفات بیمه بدنه خودرو:

شرکت‌های بیمه به طور معمول تخفیفاتی را برای بیمه بدنه خودرو در نظر می‌گیرند تا افراد بیشتری از این بیمه نامه استقبال کنند و تحت پوشش باشند. تخفیف‌ها می‌تواند با توجه به سیاست‌های درون سازمانی بیمه‌گر یا تخفیف خودروی صفر، تخفیف میزان ارزش خودرو، تخفیف عدم خسارت و همچنین تخفیف خرید نقدی بیمه باشد. تمام این تخفیف‌های می‌تواند بر نحوه محاسبه قیمت گزاری بیمه نامه تاثیر گزارند.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای خرید خودروی کارکرده و حتی خودروی صفر کیلومتر از متخصص برای کارشناسی خودرو استفاده کنید تا امنیت خودرو تضمین شود. همچنین برای جبران هزینه‌های احتمالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه استفاده کنید تا مازاد هزینه‌های رخ داده جبران شوند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.