معایب بلکا به عنوان یک رنگ ساختمانی، در مقایسه با مزایای آن بسیار اندک است. سرعت بالای رنگ آمیزی دیوارها با بلکا باعث میشود تا یک انتخاب خوب برای نقاشی ساختمان سریع باشد.

معایب بلکا از موارد بسیار مهمی است که قبل از انتخاب این نوع رنگ باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری روش‌هایی هستند که جهت زیبایی و تعمیر دیوارهای خانه انجام می‌گیرند. استفاده از کاغذ دیواری این روزها طرفداران بسیار بیشتری دارد، اما به دلیل گران بودن بسیاری از افراد به سراغ رنگ‌آمیزی ساده می‌روند. بلکا می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری باشد. اما معمولا با توجه به معایب بلکا کمتر کسی به فکر استفاده از آن است.  

اما از آنجا که نقاشی ساختمان کاری بسیار سخت و نیازمند تجربه و مهارت ویژه‌ای است، پیدا کردن یک نقاش ماهر و استادکار، کار راحتی نیست. "خدمت از ما" یکی از سایت‌های معتبر و فعال در زمینه معرفی تکنسین‌ها و نیروهای باتجربه در انجام خدمات ساختمانی است. اینکه کدام نقطه از ایران هستید فرقی نمی‌کند، چرا که نیروهای ماهر نقاشی ساختمان شیراز، نقاشی ساختمان اصفهان یا نقاشی ساختمان در تهران رنگ آمیزی ساختمان با انواع مواد را برای شما انجام می‌دهند.

 

 

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان گذشته‌ای بسیار وسیع و گسترده دارد و تاریخچه آن به زمان انسان‌های نخستین بر می‌گردد. انسان‌های اولیه برای رنگ‌ آمیزی و نقاشی غارهای خود از مواد مختلفی مانند: خون حیوانات، شاخ و برگ درختان و .. استفاده می‌کردند. بعدها نقاشان از رنگ‌های گیاهی مانند حنا، روناس، گل سفید و .. رنگ‌های را به دست می‌آورند که به آن‌ها رنگ‌های گیاهی می‌گفتند. از رنگ‌های گیاهی برای رنگ آمیزی عمارت‌ها و کاخ‌های پادشاهان استفاده می‌شد.

 با پیشرفت تکنولوژی و علم، هنر نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان نیز پیشرفت بسیار زیادی کرده است و اولین رنگ‌های صنعتی و مصنوعی در اروپا ساخته و استفاده از آن‌ها در بین مردم رواج پیدا کرد. با رواج پیدا کردن رنگ‌های ساختمانی در اروپا، کم کم پای این رنگ‌های مصنوعی به ایران باز شد و با گذشت زمان در سال 1318 اولین کارخانه تولید رنگ در ایران با نام رنگ سازی ایران تاسیس و در سال 1341 اولین رنگ روغنی با استفاده از زرین الکید توسط کارخانه پلاستر تولید و وارد بازار شد. 

 

انواع رنگ‌های مورد استفاده برای نقاشی ساختمان

امروزه رنگ‌های بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع رنگ‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

 

رنگ روغنی

یکی از پر مصرف‌ترین رنگ‌های موجود در بازار، رنگ روغنی است. رنگ‌های روغنی در سه مدل مات، نیمه مات و براق تولید و وارد بازار می‌شوند. از رنگ‌های روغنی براق برای پوشش آهن آلات بسیار زیاد استفاده می‌شود. قابلیت شست‌وشو از جمله مهمترین ویژگی‌های رنگ روغنی می‌باشد و به همین دلیل از این رنگ‌ها در آشپزخانه و سالن‌های که نیاز به تمیزی دارند، زیاد استفاده می‌شود. بوی رنگ‌های روغنی برای کودکان، افراد با ریه‌های حساس، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و همچنین کهنسالان مناسب نیست و بهتر است، در هنگام رنگ آمیزی از حضور این افراد در این مکان‌ها جلوگیری به عمل آید.  پیشنهاد می‌شود در هنگام رنگ‌ آمیزی با رنگ روغنی تهویه مناسبی را در محل در نظر بگیرید تا مشکلی برای شما وجود نیاید.

 

رنگ پلاستیکی

یکی از ارزان‌ترین و پر استفاده‌ترین رنگ‌های موجود در بازار، رنگ پلاستیکی است. رنگ‌های پلاستیکی برعکس رنگ‌های روغنی قابلیت شست‌وشو ندارند و به همین دلیل بیشترین کاربرد آن‌ها در نقاشی ساختمان اصفهان، رنگ کردن سقف‌هاست. رنگ‌های پلاستیکی به سرعت خشک می‌شوند و به همین دلیل در هنگام پرداخت آن‌ها باید بسیار سریع و ماهر باشید. رنگ‌های پلاستیکی بوی زیادی ندارند و با آب مخلوط می‌شوند.

 

مولتی کالر

از رنگ مولتی کالر برای سطوح مختلف استفاده می‌شود و به عنوان یک عایق مناسب می‌توان از آن استفاده کرد. مولتی کالرها در برابر گرد و غبار به شدت مقاوم هستند، از این رو از آن‌ها در مکان‌های پر تردد و شلوغ مانند ادارات، بیمارستان‌ها و .. استفاده می‌شود. این نوع از رنگ‌های بوی بسیار کمی دارند و برای گروه‌های سنی مختلف به هیچ عنوان آزار دهنده نمی‌باشند.

 

بلکا

کاغذ دیواری از جمله محبوب‌ترین و زیباترین پوشش برای دیوارها است، به سبب گران بودن کاغذ دیواری بسیاری از مردم به سراغ رنگ بلکا که نوعی پوشش سلولزی است می‌روند و آن را به جای کاغذ دیواری استفاده می‌کنند. رنگ‌های بلکا عایق بسیار مناسبی در برابر صدا، سرما و گرما هستند. کار کردن با رنگ بلکا بسیار ساده است و به نسبت سایر رنگ‌ها نیاز به زیر سازی خاصی ندارد. اما معایب بلکا باعث می‌شود که استفاده از آن به راحتی رنگ‌های معمولی نباشد.

 

رنگ پتینه

پتینه هنری است که با کمک آن می‌توان بافت خاصی را بر روی سطوح ایجاد کرد. رنگ پتینه به شخص کمک می‌کند تا هر طرحی را که مایل است را بر روی سطوح ایجاد کند. رنگ پتینه مقاومت بیشتری به نسبت سایر رنگ‌ها  دارد. از جمله نقاط قوت رنگ پتینه می‌توان به دیرتر کثیف شدن آن‌ها اشاره کرد.

 

معایب بلکا و رنگ آمیزی خانه با رنگ بلکا 2

 

رنگ بلکا

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، رنگ بلکا جایگزینی مناسب برای کاغذ دیواری است. استفاده از این رنگ‌ها مزایا  و معایب خاص خود را دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است. در بازار دو مدل رنگ بلکا ابریشمی و بلکا سلولزی وجود دارد که هر کدام از ترکیبات مشخص و متفاوتی ساخته شده‌اند.

 

مزایای بلکا

از جمله مهمترین مزایای بلکا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • سرعت کار رنگ بلکا به نسبت سایر رنگ‌ها بسیار بالاتر است. برای مثال یک استادکار می‌تواند یک خانه 80 متری را با یک روز کار بلکا کند.
  • این رنگ‌ها بر عکس سایر رنگ‌ها به راحتی ترک نمی‌خورند.
  • بوی بد و ایجاد حساسیت‌ها و مشکلات ریوی از جمله مشکلاتی است که استفاده از رنگ‌های روغنی برای استادکار و اشخاص حاضر در محل به وجود می‌آورند. رنگ بلکا به هیچ عنوان بوی مواد شیمیایی و نفتی را ندارد و در حین اجرا بوی بدی در محل وجود نخواهد داشت.
  • رنگ بلکا دارای تنوع بسیار زیادی است.
  • رنگ‌های روغنی و پلاستیکی به زیر سازی نیاز دارند و در صورت عدم زیر سازی مناسب، کیفیت نهایی کار شما بسیار پایین خواهد بود. این در حالیست که رنگ‌های بلکا به زیر سازی نیاز نخواهند داشت.
  • اگر رنگ بلکا کثیف شود، می‌توان آن را با شامپو فرش و ابر به آرامی تمیز کرد.
  • در بالا اشاره شد که ساختار این رنگ‌ها سلولزی است، ساختار سلولزی ممکن است این باور را در شما به وجود آورد که این رنگ‌ها اشتعال پذیر هستند. در حالی که چنین نیست و رنگ‌های بلکا به هیچ عنوان اشتعال پذیر نیستند.
  • رنگ بلکا قابلیت ترمیم دارد و به راحتی می‌توان نقاط آسیب دیده را تعمیر کرد.
  • رنگ بلکا خاصیت ارتجاعی و جلوگیری از ضربه دارد.

 

معایب بلکا

رنگ بلکا در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد که از جمله معایب رنگ بلکا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • همان‌طور که می‌دانید، سطح بلکا مانند سطوح روغنی صاف و یکدست نیست. این عدم صاف بودن سطح امکان شست‌وشوی کامل سطح را مانند رنگ‌های روغنی به شما نمی‌دهد.
  • یکی از عمده‌ترین و رایج‌ترین مشکلات و ایراداتی که به رنگ‌‌های بلکا وارد است، جمع شدن حشرات در پشت لایه بلکا است.
  • اگر بعد از مدتی از رنگ بلکا به هر دلیل خسته شویم، برای رنگ آمیزی دوباره به زیر سازی مناسب نیاز خواهد بود. 
  • رنگ بلکا در برابر صدا و حرارت عایق مناسبی نیست.
  • در صورت ترمیم رنگ بلکا، کیفیت آن مانند روز اول نخواهد شد و سطح تعمیر شده مشخص خواهد بود.

اکنون تا حدود زیادی با معایب بلکا و مزایای آن آشنا شدید، معایب بلکا زمانی آشکار می‌شوند که رنگ به درستی کار نشده باشد. تکنسین‌های معرفی شده در سایت خدمات از ما از جمله بهترین و ماهرترین رنگ‌ کارهای موجود در بازار هستند که خیال شما را از کیفیت کار راحت خواهند کرد.

 

ثبت سفارش در سایت خدمت از ما

برای ثبت سفارش و آشنایی با هزینه رنگ کاری تنها کافیست تا وارد وب سایت "خدمت از ما" شوید و مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

قدم اول: وارد سایت شوید و در قسمت انواع خدمات، بخش ساختمان را انتخاب کنید.

قدم دوم: اکنون لیستی از خدمات برای شما نمایش داده می‌شود، در بخش دکوراسیون بر روی نقاشی ساختمان کلیک کنید. امکان اجرای پروژه‌های نقاشی را انتخاب کنید.

قدم سوم: اکنون در صفحه باز شده می‌توانید شهر محل زندگی خود را انتخاب کنید. در حال حاضر امکان اجرای پروژه‌های نقاشی ساختمان شیراز، تهران، پروژه نقاشی ساختمان اصفهان، مشهد، کرج، تبریز و بیش از 30 شهر دیگر وجود دارد.

قدم چهارم: اکنون چند سوال از شما پرسیده می شود و پس از ثبت سفارش، بهترین استادکارهای شهرتان به شما قیمت پیشنهادی را اعلام می کنند. سوالات پرسیده شده شامل شهر محل زندگی، متراژ ساختمان مورد نظر، نوع رنگ مورد نظر برای اجرا، وضعیت فعلی سطح مورد نظر، زمان تعیین شده توسط شما برای حضور تکنسین‌های سایت در محل، محله‌ای که در آن سکونت دارید، شماره موبایل شما و در نهایت لیست تکنسین‌های مربوطه به شما نمایش داده خواهد شد.

 

معایب بلکا و رنگ آمیزی خانه با رنگ بلکا

 

 

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع رنگ‌های ساختمانی آشنا کنیم. اما اگر علاقه زیادی به کاغذ دیواری دارید ولی هزینه آن برای شما بسیار بالاست، رنگ بلکا را پیشنهاد می‌کنیم. ولی با توجه به معایب بلکا که در مقاله به آن‌ها اشاره شد، این کار حتما باید توسط افراد ماهر و باتجربه که در این زمینه تخصص دارند، انجام گیرد. پس اگر می‌خواهید مشکلات ذکر شده برای شما پیش نیاید، می‌توانید از طریق وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" بهترین نقاش ساختمانی را انتخاب و با خیالی آسوده محیط خانه‌تان را زیبا و شیک کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.