به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مردم و سپرده گذاران اطمینان داشته باشند که مجلس و دولت به‌شدت پیگیر رفع مشکل آنان هستند.
وی تصریح کرد: به‌طور میانگین و با دستور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نشست‌ها و کارگروه‌های مختلفی برای رفع چالش موجود سپرده گذاران موسسه کاسپین در سطح مجلس و با حضور مسئولان بانک مرکزی انجام شده و با جدیت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مرحله چهارم تعیین تکلیف سپرده گذاران تا سقف 2 میلیارد ریال عملیاتی شده و در حال پرداخت است، گفت: برخی مشکلات از جمله مسدود شدن حساب‌های سپرده گذاران نیز با حمایت دستگاه قضایی مرتفع شده است.
کاتب ابراز داشت: تعیین تکلیف مبالغ بالاتر از 2 میلیارد ریال نیز در دست اقدام است که یکی از شروط اساسی آن نتایج حاصل از شناسایی و ارزیابی اموال و دارایی‌هاست.
از اواخر اردیبهشت سال جاری با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی‌های منحل شده از جمله فرشتگان آغاز شد و تا سقف 2 میلیارد ریال پیش رفت که در مردادماه نیز به دستور محاکم قضایی برخی حساب‌های کاسپین به درخواست شاکیان، مسدود و روند پرداخت متوقف شد.
موسسه کاسپین در اسفند 1394 از انحلال و ادغام هشت تعاونی غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت.

** کاهش ارزش دلار و رونق اقتصادی در منطقه
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رونق و شکوفایی اقتصاد در منطقه خاورمیانه با کاهش ارزش و شاخص دلار و همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای تحقق می‌یابد.
کاتب به برخی دستاوردهای مهم و اقتصادی و سیاست‌های پولی میان ایران، روسیه و کشور آذربایجان در اجلاس اخیر اشاره کرد و گفت: این اجلاس و تفاهم نامه‌های سه جانبه و یا دوجانبه بهترین و مناسب‌ترین راه حل در تحقق این هدف است.
کاتب نقش مؤثر وزارت امور خارجه و دوران پسابرجام را یادآور شد و افزود: توسعه روابط با همسایگان، تسهیل روابط خارجی و تقویت پیوندهای اقتصادی از شاخص‌های مهم در این زمینه است که این مهم تاکنون به خوبی در دستور کار دولت‌های یازدهم و دوازدهم قرار گرفته است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.