به گزارش ایرنا، رسول جمشیدی عصر روز چهارشنبه در نشست با جمعی از متولیان سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: چنین امر مهمی می تواند به تحقق هر چه مطلوب تر برنامه های سوادآموزی در کشور کمک بسزایی کند.
وی افزود: این اقدام ارزنده فرصتی مناسب برای معلمان مناطق روستایی و عشایری پراکنده کشور بوده و با عقد قرارداد حق الزحمه آن را نیز دریافت می کنند.
مدیرکل دفتر طرح و برنامه و تأمین منابع سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: با اجرای این طرح روند شناسایی، جذب و آموزش افراد کم سواد و بی سواد در کشور به نحو بهتر و سریعتری انجام می شود.
جمشیدی در ادامه عنوان کرد: ساماندهی آموزش دهندگان در برخی مناطق، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی و نظارت مستمر بر امتحانات و برون سپاری فعالیت های سوادآموزی از جمله ضرورت ها برای کیفی بخشی آموزش ها و فعالیت ها در کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نزدیک به 77 درصد جمعیت روستایی و عشایری این استان باسواد است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 713 هزار نفر جمعیت دارد که براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، نزدیک به 44درصد این جمعیت در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارد.
هادی زارع اظهار داشت: فعالیت افزون بر 12 هزار معلم در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی ارزشمند برای تحقق مطلوب برنامه های سوادآموزی خواهد بود.
وی افزود: هم اینک بخش عمده ای از فعالیت های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد برون سپاری شده و توسط 10 تشکل مردم نهاد انجام می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حجم ابلاغی به این استان در سال جاری در زمینه فعالیت های سوادآموزی چهار هزار و 600 نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم است.
سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: جمعیت هدف سوادآموزی گروه سنی 10 تا 49 سال است.
وی افزود: هم اینک 34 هزار و 106 نفر در این گروه سنی در کهگیلویه و بویراحمد بی سواد هستند.
نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 92 درصد است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.