به گزارش ایرنا، مظفر الوندی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نگاه مردم، مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی کشور به کودکان نباید حمایتی، عاطفی و یا صدقه‌ای باشد زیرا این امر هیچ‌گونه کمکی به رفع نیازها و مشکلات آنان نمی‌کند.
وی افزود: نباید اقدام‌های مربوط به حوزه کودکان در کشور توسط متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی به یکدیگر پاس داده شوند بلکه لازم است هر مسئول و نهاد دولتی به وظایف خود در این زمینه به طور مطلوب عمل کند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری بیان کرد: حدود 30 درصد جمعیت کشور افراد زیر 18 سال هستند و باید برای این قشر از جامعه برنامه مدون داشت و از مشکلات و نیازهای آنان غافل نشد.
الوندی عنوان کرد: 27 حق مربوط به کودکان در قانون مشخص شده که مهمترین آنها آموزش، سلامت، تفریح، سرگرمی و امنیت است.
وی ابراز داشت: هیچ توجیه و یا بهانه ‌ای برای کوتاهی در احقاق حق کودکان در کشور توسط مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی پذیرفته نبوده و نباید کوچکترین کم کاری در این راستا شود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: هر تصمیمی که در حوزه کودکان توسط متولیان امر و دستگاه های اجرایی در کشور گرفته می‌ شود باید بر اساس حفظ منافع و مصلحت کودکان باشد در حالی که این موضوع مهم هنوز نهادینه نشده است.
الوندی اظهار داشت: مبانی دینی و فقهی، قانون اساسی، سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور، قوانین بالادستی و منشور حقوق شهروندی به حقوق کودکان اشاره دارند و نباید حقوق این قشر از جامعه تضییع شود.
وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک تحلیل و بررسی کلی در مورد وضعیت کودکان زیر 18 سال این استان شامل تعداد، سطح تحصیلات و وضعیت خانواده آنها انجام دهد.
الوندی بیان کرد: شناسایی ظرفیت ‌های مردمی و اداری به منظور رفع مشکلات کودکان کهگیلویه و بویراحمد نیز توسط این دفتر انجام شود.
وی خواستار انجام تحقیقات و پژوهش‌ هایی در حوزه کودکان توسط دانشگاه ‌های کهگیلویه و بویراحمد شد.
الوندی عنوان کرد: سمن ها یا تشکل های مردم نهاد ظرفیتی مناسب برای رفع مشکلات حوزه کودکان هستند و انتظار می رود در کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت مهم استفاده بهینه تری شود.
جمهوری اسلامی ایران در سال 1372 و با مصوبه مجلس شورای اسلامی به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شد.
مظفر الوندی برای دیدار با برخی مسئولان اجرایی و متولیان حوزه کودکان، زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته /سه شنبه/ و در سفری 2 روزه وارد یاسوج مرکز این استان شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.