به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی در نشست شورای اداری گچساران با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در ارتقای شاخص‌های معیشتی مردم افزود: بهبود فضای کسب و کار، کمک به رفع موانع تولید و توسعه اشتغال روستایی از برنامه‌های در دست اجرا برای تحقق این امر در کهگیلویه و بویراحمد است.
براساس آخرین آمار نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۶ در کهگیلویه و بویراحمد به 10.8 درصد رسید.
سال 1395 نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 13 درصد اعلام شده بود.
وی بیان کرد: استفاده از ایده نخبگان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌تواند مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را هموار کند.
احمدی تصریح کرد: مدیران این استان از تمام ظرفیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار بهره بگیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح مطالعه آمایش سرزمینی این استان به مراحل خوبی رسیده که تکمیل و استفاده از آن در دولت دوازدهم و برنامه ششم گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.
احمدی بهره‌وری از فضای مجازی را بهترین راهکار برای توسعه تجاری، بانکداری و توسعه خدمات شهری دانست و گفت: زیرساخت‌های فن آوری ارتباطات در 2 شهر بزرگ از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد.
وی رشد همراه با توسعه را از دستاوردهای این استان در دولت یازدهم ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش نرخ رشد اقتصادی، مدیریت نقدینگی، کنترل تورم، خروج از رکود و تلاش برای توسعه متوازن همه نقاط کشور از برنامه‌های موفق دولت یازدهم بود.
احمدی با اشاره به کاهش قیمت نفت از 100 به 30 دلار در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای ایجاد فضای نشاط و امید در این استان موفق بوده است.
احمدی ابراز داشت: تنوع ذخایر انرژی، وجود نعمت‌های خدادادی نفت و گاز، پتانسیل‌های گردشگری مذهبی و طبیعی، نزدیکی به بندرهای جنوبی و قرار داشتن در محل اتصال استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان موقعیت بی نظیری برای توسعه گچساران ایجاد کرده است.
گچساران از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد و یکی از مناطق نفت خیز در جنوب ایران است که حدود 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.
وی اجرای طرح احیای بافت فرسوده گچساران را الگویی مناسب برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر یاسوج دانست.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن شروع شد.
براساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسکونی شهر تا سه سال آینده با یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
وی گفت: رفع مشکل حاشیه نشینی می‌تواند به کاهش نابرابری‌های اجتماعی و بسیاری از آسیب‌های فرهنگی دیگر کمک کند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.