به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از نزدیک در جریان چگونگی تهیه و انتشار اخبار و گزارش های خبری در دفتر ایرنای گچساران قرار گرفت.
تاجگردون همچنین درگفت وگویی کوتاه، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه مورد وثوق و رسمی نظام دانست و گفت که این رسانه تاکنون توانسته است با کارکرد حرفه ای و بدون حاشیه نقش مرجعیت خبری خود را حفظ کند.
وی تاکید کرد: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی نیز باشند و مدیران باید از نقدهای آگاهانه رسانه ها استقبال کنند.
تاجگردون، از اهتمام ویژه مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد برای خرید، بهسازی و تجهیز دفتر خبری ایرنا در گچساران نیز قدردانی کرد.
دفترخبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گچساران از حدود 2دهه گذشته به صورت اجاره ای و البته غیر رسمی به ویژه در فرمانداری این شهرستان مستقر بود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت که دفتر ایرنا گچساران با ساختار سازمانی و رسمی زیر نظر مرکز یاسوج فعالیت دارد.
حسینعلی راشکی اظهار داشت: از حدود یک سال گذشته تاکنون برای خروج از وضعیت سخت اجاره ای و نداشتن یک مکان و فضای مناسب فیزیکی در خور شان خبرنگاران این رسانه، کار خرید و تجهیز این دفتر در دستور کار قرار گرفت.
وی، میزان اعتبار هزینه شده برای خرید و تجهیز کامل این دفتر را حدود 2میلیارد ریال ذکر کرد و گفت:
تمامی اعتبار این دفتر توسط سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)تامین شده است.
وی، همچنین از همراهی و تلاش های نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برای خرید و تجهیز این دفتر خبری قدردانی کرد.
این دفتر جمعیتی افزون بر 150هزار نفر را در شهرستان های گچساران و باشت زیر پوشش دارد.
گچساران از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد و یکی از مناطق نفت خیز در جنوب ایران است که حدود 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.

**تاریخچه خبرگزاری ایرنا
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، رسانه رسمی و ریشه دارترین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر در ایران است.
این سازمان بر شالوده ی چند دهه فعالیت خبری و رسانه ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی های حرفه ای، هیچ بنگاه خبری در ایران قابل همسنجی با آن نیست.
بنیان ایرنا در سال 1313 خورشیدی و با تاسیس «آژانس پارس» گذارده شد؛ بنگاه خبری که در چارچوب سازمانی وزارت امور خارجه و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان به وجود آمد.
نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال 1342، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری «پانا» (PANA) تغییر نام داد.
پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت.
پایه گذاری وزارتخانه تازه «اطلاعات و جهانگردی» در سال 1353 سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی هایی را تجربه کند.
در این دگرگونی ها، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد.
اساسنامه آن نیز با 23 ماده و هفت تبصره به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.
سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه 1360، با تصمیم نمایندگان مجلس، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری «ایرنا» (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه ای در فعالیت های این رسانه گشوده شد.
گزارش رویدادهای خبری روزانه به همراه گزارش تصویری آنها و اخبار متنوع دیگر روزانه در پایگاه اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد به نشانی http://www.irna.ir/kb منتشر می شود.
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا کهگیلویه و بویراحمد» telegram.me/irnayasujj دنبال کنید.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.