منظور از حقابه، سهم یک منطقه از آب رود، چشمه، قنات، آب‌های زیرزمینی و یا چاه در ساعات و به اندازه معلوم است.
به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی رو سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه در دهدشت اظهار داشت: حقابه این استان در زمینه آشامیدنی، کشاورزی و صنعت با توجه به محرومیت‌های آن ناچیز است که باید ارتقا یابد.
وی افزود: بحران آب در کشور جدی بوده و باید از روان آب‌ها برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد به نحو احسن استفاده کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید در سال‌های گذشته نسبت به افزایش سهم حقابه این استان تلاش و همت بیشتری توسط متولیان امر می‌شد.
این استان با دارا بودن بیش از 10 درصد (10 هزار و 474 میلیون مترمکعب) آب‌های سطحی کشور هم اکنون با تنش و چالش آبی مواجه است.
بخش عمده‌ای از آب‌های سطحی یعنی حدود 10 میلیارد مترمکعب آن بدون استفاده از استان خارج می‌شود.
احمدی عنوان کرد: طرح‌های آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در اولویت خواهند بود.
وی یکی از معضلات اصلی کهگیلویه و بویراحمد را مسائل قومی و قبیله‌ای دانست و ابراز داشت: توسعه این استان در گرو تلاش جهادی مسئولان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر مدیریت راهبردی مسئولان این استان در اجرای طرح‌ها، گفت: همکاری نهادهای دولتی استان برای برون رفت از مشکلات باید در اولویت قرار گیرد.
احمدی با اشاره به محرومیت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: باید با تدبیر علمی و عملی نسبت به رفع محرومیت‌ها اولویت بندی شود.
وی محرومیت‌های عمیق کهگیلویه و بویراحمد را ناشی از بی تدبیری مسئولان در گذشته دانست و افزود: تزریق پول به تنهایی جوابگوی رفع مشکلات این استان نیست.
احمدی با اشاره به افزایش احساس مسئولیت بیشتر مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت کاری، بیان کرد: مدیران استان باید شبانه روز دغدغه ارائه خدمت داشته باشند.
وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت عمیق شهرستان کهگیلویه برای ارتقای شاخص‌های بودجه توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.
بازدید از طرح‌های پتروشیمی، آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر و آبرسانی به حومه غربی دهدشت از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان کهگیلویه است.
خبرنگار: حسین خدمتی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.