اسماعیل رضایی نیک روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا از کاهش مدارس چادری مناطق عشایری این استان در اول مهر امسال خبر داد و افزود: با هدف ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی جاری 9 باب کانکس جدید خریداری و جایگزین مدارس چادری می‌شود.
وی بیان کرد: این تعداد کانکس با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال امسال با هزینه کشور ژاپن و در قالب طرح GGP در مناطق کم برخوردار و محروم ساخته شد.
وی تأکید کرد که اجرای طرح GGP به انسداد مبادی بی سوادی کمک می‌کند.
رضایی نیک ادامه داد: هم اینک از مجموع 156 مدرسه عشایری استان 125 مدرسه معادل 80 درصد به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.
وی با بیان اینکه از 125 مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز 80 مدرسه چادری است گفت: 45 مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری این استان تاکنون خریداری شده است.
رضایی نیک تصریح کرد: از این تعداد مدرسه کانکسی 36 باب به ارزش ریالی 10 میلیارد و 80 میلیون ریال از سوی خیرین در سال گذشته ساخته شد.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 480 معلم کار تدریس بیش از سه هزارو 600 دانش آموز عشایری را برعهده دارند.
رضایی نیک اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در 360 کلاس درس در 150 منطقه عشایری به علم آموزی مشغول شدند.
وی افزود: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند.
طرح GGP برنامه‌ای است که با همکاری دولت ژاپن در بخش‌های محروم کشور از جمله کمک به انسداد مبادی بی سوادی اجرا می‌شود.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و 600 دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.