رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از قضات این استان خواست مجازات‌های جدید را جایگزین حبس کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: ما با زندانی شدن و زندانی رفتن افراد موافق نبوده و نیستیم اما در برخی جاها براساس قانون باید فرد یا افرادی زندانی بشوند.

وی با بیان اینکه علاقه‌ای برای بازدید از زندان‌ها و زندانیان ندارد، اظهار داشت: براساس وظیفه و شغلی که داریم مجبوریم از زندان‌ها بازدید داشته‌باشیم وگرنه دوست نداریم فرد یا افرادی را در بند و در زندان و حبس ببینیم.

این مسئول قضایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته با کسانی که بخواهند مخل امنیت و ناامنی در جامعه بشوند بدون شک و به دور از تعارف برخورد خواهیم کرد.

مزارعی با اشاره به برخی اقدامات صورت‌گرفته در دستگاه قضایی باهدف جایگزین کردن مجازات‌های جدید به جای حبس، خاطرنشان کرد: از قضات می‌خواهیم  براساس قانون تلاش کنند  مجازات های جدید  را جایگزین حبس‌ها کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه فضای جامعه  باید فضای عاری از خشونت باشدافزود: استان ما در صدور احکام سبز از استان های پیشرو کشور بوده و این روند بایستی شدت بیشتری به‌ خود بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با کسانی که با چوب و چماق و چاقو ناامنی در جامعه ایجاد کنند تعارفی نخواهد‌داشت، گفت: البته جای چنین افرادی جز زندان چیز دیگری نیست و به‌طور حتم با این دست افراد برخورد قاطع خواهیم‌داشت.

این مسئول قضایی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته در یک جایی ممکن است فردی دچار خطایی هم شده‌باشد که با تذکر و یا تعهد و یا جایگزین کردن مجازات جدیدی امکان حل موضوع بشود که در این صورت ما نیز معتقدیم نباید حبس صورت بگیرد.

مزارعی در پایان تاکید کر:باید آمار زندانیان را درکهگیلویه و بویراحمد کاهش داد و البته دستگاههای مرتبط نیز تلاش کنند بسترهای اشتغالزایی، معیشت و رفاه را برای زندانیان و خانواده های آنان فراهم کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.