مجید محنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی از اقدامات دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تعداد کاربران اینترنت کهگیلویه و بویراحمد از 81 هزار و 695 نفر در سال 1392 به 387 هزار و 512 نفر رسیده است.
وی افزود: در ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید پوشش جمعیتی تلفن‌های همراه به ترتیب همراه اول، ایرانسل و رایتل 91، 55 و 24 درصد بوده که اکنون به 98.7، 66.7 و 44.83 رسیده است.
محنایی بیان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری به عنوان یک زیرساخت اساسی از 677 کیلومتر در خرداد 1392 به 944 کیلومتر و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم و چهارم (فورجی و تری جی) از سه شهر به 14 شهر رسیده است.
وی عنوان کرد: تعداد کاربران نسل سوم و چهارم (فورجی و تری جی) از 368 نفر به 365 هزار و 670 نفر رسیده است که رشد آن بسیار چشمگیر است.
محنایی با اشاره به نبود اینترنت پرسرعت در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با فناوری «ال. تی. ای» در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اکنون 426 روستا به این فناوری متصل هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: رتبه استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
وی افزود: رتبه استان در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات از 27 در خرداد ماه 1392 اکنون به رتبه 15 رسیده است.
محنایی گفت: در طول چهار سال گذشته اقدامات اساسی در کهگیلویه و بویراحمد از جمله ارائه اینترنت پرسرعت با فناوری‌های «ای. دی. اس. ال» و «ال. تی. ای» به روستاها، توسعه دسترسی پهن باند اپراتورها، توسعه ظرفیت شبکه انتقال و فیبر نوری، افزایش کاربران اینترنت، شهرهای زیر پوشش و سن (تری وفور) افزایش ضریب پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی انجام گرفته است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.