سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اواخر سال 1394 مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه با 2 شکارچی متخلف برخورد کردند.
وی افزود: مأموران لاشه یک رأس بز کوهی را به همراه یک قبضه اسلحه «سیمینوف» و یک قبضه اسلحه «کلاشینکف» غیرمجاز از این 2 شکارچی متخلف کشف و ضبط کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 2 شکارچی متخلف دستگیر شده به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی عنوان کرد: برای هر کدام از این 2 شکارچی متخلف به نسبت مباشرت در ارتکاب جرم رأیی توسط دستگاه قضایی صادر و هر 2 اسلحه غیرمجاز مکشوفه نیز به نفع دولت مصادره شد.
وی ابراز داشت: متهم ردیف اول به جرم حمل سلاح غیرمجاز سیمینوف و مباشرت در شکار یک رأس بز کوهی به 2 سال حبس تعزیری و 18 میلیون ریال جزای نقدی و متهم ردیف دوم نیز به جرم حمل سلاح غیرمجاز کلاشینکف و مباشرت در شکار یک رأس بز کوهی به پنج سال حبس تعزیری و 18 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
اواخر مرداد سال جاری نیز یک شکارچی متخلف کبک به نگارش یک مقاله علمی در مدت 6 ماه با موضوع «بررسی اقدام متقن در حمایت از پرندگان زیست بوم زاگرس» محکوم شده بود.
کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده شامل دنا، دنای شرقی، خائیز سرخ، خامی، دیل، سولک و سیوک دارد که از غنی‌ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در کشور است.
این استان افزون بر 312 هزار هکتار پارک ملی و منطقه حفاظت‌ شده دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.