به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: ایرنا به عنوان رسانه مورد وثوق نظام و مردم افزایش مخاطب را به هر قیمتی نمی خواهد بلکه این مهم را توام با واقع گرایی ضروری می داند.
وی گفت: با توجه به رصد روزانه اخبار وگزارش های خبری ورسانه ای در استان عملکرد و کارکرد حرفه ای خبرگزاری ایرنا کهگیلویه وبویراحمد رضایت بخش، مثبت و برمدار واقع گرایی بوده است.
محمدی فضای مسموم و پرالتهاب در کنار برخی نگاه های تخریب گرایانه به جای نقدهای منصفانه، مشفقانه و کارآمد در فضای رسانه ای کهگیلویه وبویراحمد با ساختار عشیره ای را یادآور شد و گفت: رسانه باید به جای نقد اشخاص انتقاد محتوایی و عملکردی از دستگاه ها را سرلوحه قرار دهند.
وی تاکید کرد: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی نیز باشند و مدیران اجرایی باید از نقدهای آگاهانه رسانه ها استقبال کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه های جمعی درپیشبرد اهداف وتوسعه همه جانبه درکشور و این استان، گفت: ماموریت اصلی رسانه ها دراین زمینه فراتر از جریان های فکری و گروه بندی های حزبی، سیاسی و قبیله ای است.
وی تصریح کرد: برخی افراط و تفریط ها در حوزه های مختلف مانع پیشرفت و روند توسعه ای در جامعه و به ویژه این استان شده است.
محمدی بیان کرد: وظیفه اصلی رسانه ها به عنوان چشمان تیزبین جامعه علاوه بر ظرفیت سازی و جهت دهی و تنویر افکار عمومی می توانند با اعمال شیوه ها و راهبردهای نوین در زمینه مسایل مدیریتی و اجرایی کشور نقش موثر و حتی مستقیمی داشته باشند.
وی یادآور شد: رسانه ها به مثابه تیغ دو لبه ای هستند که هم می توانند با قلم سحار و شورآفرین خود امید و آگاهی بخشی مردم را بالا ببرند و سبب تحرک، پویایی و شکوفایی جامعه شوند وهم موجب رکود و مانع پیشرفت و توسعه شوند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد ارزش و جایگاه رفیع خبرنگار و رسانه ها را به ویژه در حکومت اسلامی یادآور شد و افزود: خبرنگار در وهله نخست باید قداست، ارزش و شان قلم را حفظ کند.
محمدی به تشکیل شورای روابط عمومی ها در استان اشاره کرد و افزود: مهمترین کارکرد این شورا در وهله نخست بررسی آسیب ها، معضلات و مشکلات مجموعه روابط عمومی ها و جامعه رسانه ای استان و همچنین ارایه راهکارهای اصولی برای کاهش دغدغه ها در این حوزه است.
حسینعلی راشکی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز به تشریح برخی فعالیت های این رسانه در استان پرداخت و گفت: ایرنا آمادگی دارد در کنار بیان مشکلات و نارسایی های مردم، پشتوانه قدرتمندی برای مجموعه مدیریتی استان باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار به همراه سید محمد موحدپور مدیرکل دفتر حوزه استاندار و سید محمد تقوی مدیرکل روابط عمومی واموربین الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد روز دوشنبه از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یاسوج بازدید کردند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.