به گزارش ایرنا، مجید محنایی روز یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پودر و عصاره شیرین بیان و گیاهان دارویی از عمده ترین کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور در سه ماه گذشته بوده است.
وی ادامه داد: مقصد بیشتر این کالاها به آلمان، آفریقای جنوبی و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.
وی افزود که سال جاری برپایی 19 نمایشگاه عرضه و فروش کالا در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که سهم شهرستان های بویراحمد، گچساران، دنا و کهگیلویه به ترتیب 6، چهار، سه و 2 مورد بوده و هر کدام از شهرستان های باشت، چرام، لنده و بهمئی نیز یک سهمیه دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمایشگاه های عرضه و فروش کالا که قرار است سال جاری در این استان گشایش یابند علاوه بر مفید و مؤثر بودن باید کالاهای مرغوب و باکیفیت نیز در آنها به مردم استان ارائه شود.
محنایی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش کالا در کهگیلویه و بویراحمد می تواند در فراهم شدن زمینه توسعه روز افزون صادرات غیرنفتی استان تأثیرگذار باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که تقویم برپایی نمایشگاه های سال 1396 استان توسط این سازمان تهیه، تدوین و مصوب شده و بر اساس آن تا پایان سال جاری 19 نمایشگاه عرضه و فروش کالا در استان گشایش خواهد یافت.
داریوش دیودیده اظهار داشت: این نمایشگاه ها برای اثرگذاری هر چه بیشتر باید به طور تخصصی برپا شوند.
وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش کالا در این استان سبب اشتغالزایی، رونق اقتصادی، توانمندی بخش تولید، تقویت تولیدکنندگان و تنظیم بازار استان می شود.
دیودیده ابراز داشت: 9 تا 11 مرداد سال جاری برخی مسئولان سازمان توسعه تجارت کشور برای تشکیل میز «محصولات تولیدی دانش بنیان» و میز «خدمات گردشگری» کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت که برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش کالا به توسعه اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد کمک چندانی نمی کند بلکه باید علاوه بر آن اقدام به توانمندسازی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان نیز شود.
جبار کیانی اظهار داشت: باید ارائه فناوری های جدید و دانش بنیان در زمینه های مختلف در نمایشگاه های عرضه و فروش کالا در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار جدی متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان باشد.
وی با اشاره به نبود مکان ثابت نمایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود که این امر از مشکلات اساسی و موانع مهم برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش کالا به صورت مطلوب و ایده آل در استان و به ویژه شهر یاسوج است.
سال 1395 افزون بر 6 میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.