به گزارش ایرنا، ظفر پریسای روز یکشنبه در کارگاه پیشگیری از انتقال اچ. آی. وی از مادر به کودک اظهار داشت که این برنامه در سه بیمارستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و همچنین پایگاه‌های جامع سلامت حاشیه شهر یاسوج اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: پیشگیری از انتقال اچ. آی. وی از مادر به کودک در زنان باردار از سال 93 در 16 دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزمایشی برگزار شد.
پریسای افزود: پیشگیری از انتقال اچ. آی. وی از مادر به کودک به عنوان یک راهبرد ملی اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: این برنامه با مشارکت 23 وزارت خانه، سازمان و نهاد با هدف نهایی کاهش موارد جدید ابتلا به اچ آی وی و کاهش 20 درصد موارد مرگ این بیماری تدوین شده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ادغام برنامه پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک و برنامه استراتژیک چهار ساله ایدز در استان است.
ابراهیم نعیمی بدون اشاره به آمار تصریح کرد که آگاه نبودن افراد جامعه از راه‌های انتقال بیماری، سبب افزایش تعداد مبتلایان شده است.
وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور پیشگیری از انتقال اچ. آی. وی از مادر به کودک در استان را یک اولویت مهم دانست.
نعیمی اضافه کرد: مبتلایان به سل، مادران باردار، بیماری‌های آمیزشی، نوزادان و کودکان در معرض اچ‌ آی وی و مبتلایان به بیماری‌های هپاتیت ویروسی از اولویت‌های انجام تست‌های تشخیصی ایدز هستند.
نعیمی گفت که مصرف کنندگان تزریقی مواد، کودکان خیابانی، بی خانمان‌ها و شرکای جنسی تزریقی مواد مخدر از گروه‌های پر خطر به حساب می‌آیند.
استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیتی نزدیک به 700 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.