به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز یکشنبه در نخستین همایش محیط زیست؛ نجوم و شهروند اجتماعی در یاسوج اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد با مسائل زیست محیطی، علم نجوم و حفظ حقوق دیگران در روابط اجتماعی است.
وی افزود که ارتباط انسان با خداوند و دیگران، رابطه با طبیعت و توجه به تفاوت‌های فرهنگی از موارد مهمی است که باید هر چه بیشتر برای تبیین آنها به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت ویژه آموزش و پرورش به ویژه جمعیت 150 هزار نفری دانش آموزان استان برای توسعه فرهنگ محیط زیست و ویژگی‌های شهروندمداری مطلوب است.
زارع پور عنوان کرد که این همایش به مدت 2 روز و با شرکت 200 نفر از دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه دوم، مدیران مدارس و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: حضور شرکت کنندگان در تپه نورالشهدای یاسوج برای رصد ستارگان، بازدید از غار ده شیخ پاتاوه شهرستان دنا و ارائه مقاله‌های علمی از جمله بخش‌های این همایش است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که دانش آموزان بهترین سفیران برای انتقال فرهنگ مطلوب زیست محیطی به جامعه هستند و باید از این ظرفیت مهم استفاده بهینه‌ای در استان شود.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 25 درصد گیاهان دارویی کشور از ظرفیت ویژه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار در این بخش برخوردار است.
شهردار یاسوج نیز گفت که فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در حیطه شهروندمداری باید از سنین پایین و دوره ابتدایی آغاز شود.
محمدعلی جاوید اظهار داشت: باید آگاهی بخشی هر چه بیشتری به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل زیست محیطی و به ویژه کاهش تولید زباله انجام شود.
افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.