به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: امیدواریم در مسیری که برای شناخت میراث فرهنگی قرار گرفته‌ایم جدی و مصمم بوده و علاوه بر این، کاری ماندگار انجام داده و سعی کنیم این مراکز به صورت دائمی باشد.
غلام محمد زارعی با اشاره به اینکه استقرار بوم‌گردی‌های عشایری به صورت دائمی انجام شود، اظهار داشت: باید توجه کنیم که با این اقدام در پیشانی فرهنگ منطقه قرار می‌گیریم و کسانی که در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند به رفتار، عمل، برخورد و به بهداشت ما نگاه کرده و این رفتاها ماندگار می شود.
وی تصریح کرد: گردشگرانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و در این مکان‌ها حضور می‌یابند با خاطره خوش از اینجا رفته و خود مشوقی برای حضور سایر گردشگران در استان می شوند.
زارعی با بیان اینکه جای جای استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه منطقه کاکان به دلیل وضعیت آب و هوایی کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی مختلف است، گفت: این ظرفیت باید 2 دستاورد مهم داشته باشد که یکی زمینه‌ای برای جذب گردشگر و دیگری برای توسعه منطقه باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری استان پیش از این در بندان سی‌سخت افتتاح شده بود و این واحد دومین مجموعه گردشگری عشایری، هتل عشایری یا سیاه چادرهای عشایری است که در سطح استان افتتاح می‌شود.
محمود باقری با بیان اینکه دهستان کاکان با توجه به طبیعت بکر و نوع زندگی عشایری موجود در آن، بهترین مکان برای توسعه بوم‌گردی عشایری است، افزود: سیاه‌چادرهای عشایری می‌توانند میزبان گردشگرانی باشند که تمایل دارند در چنین فضاهایی حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه دارا بودن بافت‌های روستایی و عشایری از مزیت‌های مهم این استان در بحث گردشگری محسوب می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه گردشگری روستایی و عشایری نقش مهمی در جذب گرشگران دارد، بنابراین فضاها باید تقویت و حمایت شود.
باقری گفت: این مجموعه بوم‌گردی کامل و آماده‌ برای گردشگرانی است که تمایل دارند از بوم‌های عشایری استفاده کنند.
خبرنگار:منصور زرگر:انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.