پریسا راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که ظرف سه و نیم سال گذشته افزون بر 50 میلیارد ریال به فعالان حوزه صنایع دستی در استان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
وی تصریح کرد که سقف پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان این حوزه بین 30 تا 50 میلیون ریال بوده است.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که 30 میلیارد و 98 میلیون ریال از این میزان تسهیلات بانکی مربوط به سال 1393 تا 95 بوده است.
وی تصریح کرد که حدود 10 میلیارد و 980 میلیون ریال مربوط به سال 95 و چهار میلیارد ریال نیز ظرف سه ماه گذشته بوده است.
وی یادآور شد که این میزان پرداخت تسهیلات بانکی توسط صندوق کارآفرینی امید به هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی در سطح استان پرداخت شده است.
راد با بیان اینکه تاکنون افزون بر 9 هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است گفت که تا پایان سال جاری این تعداد به 11 هزار نفر می‌رسد.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم نسبت به هنرمندان صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان برای سه تا پنج نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به شناسایی بیش از چهار هزار بانوی عشایری و روستایی فعال در تولید صنایع دستی گفت که تلاش برای ایجاد کارگاه‌های تولید و حمایت‌های ویژه برای سه روستای هدف صنایع دستی سربیشه، کریک و کاکان و طراحی صنعت دستی ویژه صادرات از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای صنایع دستی در این استان است.
راد همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور 6 استان جنوبی کشور در یاسوج گفت که این نمایشگاه تا 9 تیر سال جاری دایر است.
استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه نیز شامل اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هستند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.