غلام محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که 300 کیلومتر از این میزان در قالب ساخت، بهسازی و آسفالت راه روستایی و مابقی نیز راه اصلی است.
وی بیان کرد که میزان اعتبار تخصیص یافته و یا پیش بینی شده برای این میزان راه اصلی و روستایی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا 2 هزار و 840 میلیارد ریال است.
زارعی ابراز داشت که 2 هزار و 90 میلیارد ریال از این میزان اعتبار در حوزه راه‌های اصلی و مابقی نیز برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در این شهرستان‌ها هزینه خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که ظرف سه سال گذشته دولت یازدهم نیز رقمی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای در این 2 شهرستان هزینه کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار و 385 کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
از حدود چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان تاکنون حدود 2 هزار کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.
بیش از 44 درصد جمعت افزون بر 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
این استان دارای یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.