محمد حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 2 روز گذشته 100 مورد بازدید از اردوگاه ها، تفرجگاه ها، تالارها، پارک ها، مراکز اقامتی بین راهی، رستوران های سنتی و مکان های گردشگری شهرستان بویراحمد انجام شده است.
وی افزود که این بازدیدها در قالب گشت مشترک و با حضور برخی دستگاه های اجرایی شهرستان بویراحمد از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: در این بازدیدها 20 مورد توصیه و تذکر شفاهی در زمینه لزوم رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و عرضه نشدن دخانیات به صاحبان واحدهای اقامتی و تفریحی شهرستان ارائه شد.
حسین زاده عنوان کرد که 10 مورد تشویق شفاهی نیز در این بازدیدها به برخی صاحبان واحدهای تفریحی و اقامتی شهرستان بویراحمد برای رعایت مسائل مختلف داده شد.
وی ابراز داشت: هم اینک ظرفیت برخی تفرجگاه های شهرستان بویراحمد از جمله آبشار یاسوج و مناطق گردشگری تنگ مهریان، تنگ گنجه ای و تنگ تامرادی تکمیل شده و این مکان ها مملو از گردشگران هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت که پارک های ساحلی، مهرورزی، ولایت، غدیر و چشمه نباتی شهر یاسوج نیز هم اینک شلوغ و مملو از گردشگران است.
حسین زاده اظهار داشت: متولیانی از 30 دستگاه اجرایی عضو ستاد خدمات سفر بویراحمد در تعطیلات عید فطر سال جاری در مکان های گردشگری این شهرستان به طور مستمر حضور یافته و بر عملکرد آنها نظارت دقیق دارند.
وی افزود که هیچگونه مشکلی در زمینه تأمین مایحتاج مسافران تعطیلات عید فطر سال جاری در شهرستان بویراحمد از جمله مواد غذایی وجود ندارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: در مبادی ورودی و خروجی مناطق مختلف بویراحمد از جمله شهر یاسوج «یخ» به میزان کافی وجود داشته و به مسافران عرضه می شود و نانوایی های این شهرستان نیز در حال فعالیت هستند.
حسین زاده عنوان کرد که درب حرم امامزادگان شهر یاسوج و حومه آن از جمله امامزاده عبدالله (ع)، شاه قاسم (ع)، شاه حسن (ع) و شاه مختار (ع) برای زیارت، اسکان و استراحت گردشگران شهرستان بویراحمد در تعطیلات عید فطر سال جاری باز است.
شهرستان بویراحمد دارای حدود 100 تفرجگاه گردشگری طبیعی و مذهبی است.
این شهرستان به مرکزیت شهر یاسوج افزون بر 270 هزار نفر جمعیت دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی است که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.