به گزارش ایرنا، سید علی لدنی نژاد روز شنبه در نشست گرامیداشت هفته ملی آب (اول تا هفتم تیر) در یاسوج اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای 152 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب است.
وی افزود که 74 حلقه چاه آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 65 مورد در مدار بهره برداری بوده و فعال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان دارای 52 باب مخزن ذخیره آب با حجم 126 هزار مترمکعب بوده و طول شبکه و خطوط انتقال آب در شهرهای استان نیز یکهزار و 750 کیلومتر است.
لدنی نژاد طول شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را نیز 350 کیلومتر ذکر کرد.
وی عنوان کرد: حجم آب تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به طور سالانه حدود 38 میلیون مترمکعب است.
وی ابراز داشت: مبلغ قرارداد منعقده با پیمانکاران برای اجرای طرح های حوزه فاضلاب و آب در کهگیلویه و بویراحمد از محل اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت، فاینانس جاری و اعتبارات عمرانی استان 950 میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت که سه ماه نخست سال جاری یکهزار و 316 مورد تعمیر و رفع شکستگی شبکه آب در این استان انجام شده است.
لدنی نژاد اظهار داشت: پارسال 6 شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، مادوان، سوق، دیشموک، چیتاب و لنده دارای تنش آبی بودند که از این تعداد شهرهای چیتاب و لنده از حالت تنش آبی خارج شدند.
وی افزود که در مصوبه 29 خرداد سال جاری شورای تأمین کهگیلویه و بویراحمد آمده با توجه به تنش آبی در یاسوج و احتمال بروز بحران آبی و تبعات ناشی از آن لازم است شرکت آب و فاضلاب استان هر چه سریعتر نسبت به آغاز عملیات اجرایی طرح مهم تصفیه خانه اضطراری آب این شهر اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورای تأمین استان اعلام کند.
لدنی نژاد بیان کرد: در این مصوبه بیان شده هیچ کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد حق ممانعت از آغاز عملیات اجرایی این طرح را ندارند اما دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج با ایجاد معارض از اجرای آن در منطقه چم گنجشکی جلوگیری کرده در حالی که پیمانکار از چهار ماه قبل تاکنون آماده کار است.
وی عنوان کرد که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای رفع معارض و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام به انعکاس مسأله کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.