به گزارش ایرنا، مهرداد کرمی چهارشنبه در نشست کمیته حمایت از سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بخش عمده جرائم در زمینه مواد مخدر، سرقت‌ها و نزاع‌ها در این استان ارتباط مستقیمی با بیکاری دارد.
وی افزود که تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بومی و غیربومی می‌توانند تا حد قابل ملاحظه‌ای به باز شدن گره بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کمک کرده و نرخ بیکاری 13.3 درصدی کنونی استان را کاهش دهند.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کاهش معضل بیکاری در این استان مستلزم عزم و همت جدی مسئولان اجرایی است.
کرمی عنوان کرد که بانک‌های عامل و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد باید برای کاهش معضل بیکاری در این استان همکاری بیشتری کنند.
رئیس محاکم عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون اشاره به تعداد، گفت که بیشترین پرونده‌های حقوقی در این استان مربوط به مطالبات معوق بانکی است.
حسن نگین تاجی اظهار داشت: اغلب بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل حقوقی چندان مطلوب عمل نکرده و برای گرفتن مطالبات معوق از افراد ورشکسته اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.
وی افزود که محاکم عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده‌ای از پرونده‌های اعلام ورشکستگی افراد دریافت کننده تسهیلات بانکی در این استان را نمی‌پذیرند.
نگین تاجی بیان کرد: گاهی اوقات افراد ورشکسته در کهگیلویه و بویراحمد به ازای بدهی خود ملکی را به بانک‌های عامل استان معرفی کرده و پس از برگزاری مزایده نیز خریدار پیدا نمی‌شود.
وی عنوان کرد که بانک بر اساس قانون می‌تواند با قیمت مشخص آن ملک را تصاحب کند اما بسیاری از مسئولان بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی‌اطلاعی از موارد قانونی از گرفتن ملک خودداری کرده و ملک نیز به صاحب آن برمی گردد و به همین دلیل حقوق بیت‌المال هدر خواهد رفت.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.