به گزارش ایرنا، محمد رستمی روز دوشنبه در جمع مدیران شهرستان بویراحمد افزود: با توجه به در پیش بودن تابستانی گرم با بادهای خشک طبق پیش بینی‌های هواشناسی، احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در این زمین‌ها و مراتع با کوچک‌ترین سهل انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی در حومه یاسوج اظهار داشت: هرگونه اقدام نسنجیده جزئی نیز می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان منجر ‌شود.
رستمی به کشاورزان توصیه کرد تا زمان برداشت کامل محصولات زراعی در منطقه، با توجه به نکات ایمنی از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.
وی از عموم شهروندان خواست در زمان سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرتاب ته سیگار روشن به مراتع، مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.
رستمی گفت: رعایت نکات ایمنی هنگام سفر به دامن طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب پذیر کمترین کاری است که هر یک از شهروندان برای صیانت از این امانت الهی می‌توانند انجام دهند.
وی از آمادگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج برای همکاری با ارگان‌های مرتبط در زمان وقوع آتش سوزی در مراتع، جنگل‌ها و مزارع خبر داد.
رستمی گفت: شماره تلفن 125 سریع‌ترین راه اطلاع دهی شهروندان به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری است تا بتوانند حوادثی نظیر آتش سوزی در این اماکن را به این سازمان اطلاع دهند.
12 مورد آتش سوزی با 66 هکتار مساحت از ابتدای سال جاری تا 12 خرداد در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد رخ داده که بر اساس برآورد کارشناسان بیش از 14 میلیارد ریال خسارت به منابع طبیعی این استان وارد کرده است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.