به گزارش ایرنا، سهراب بنام روز یکشنبه در نشست استاندار با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مرتبط با حوزه صنایع دستی و دست بافته‌ها افزود: آموزش و توانمند سازی هنرمندان و بهره برداران خوشه دست بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد از اقداماتی است که مانند سال‌های قبل با جدیت و تلاش نیروهای این مجموعه پیگیری می‌شود.
وی شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری تور صنعتی و دوره‌های آموزشی با توجه به نیاز خوشه دست بافته‌ها، نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات خوشه دست بافته‌ها، راه اندازی مرکز طراحی مشترک و 2 کارگاه رنگرزی و ریسندگی را از جمله خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی با هدف توانمندسازی ذی‌نفعان و هنرمندان صنایع دستی استان دانست.
بنام با اشاره به میزبانی 14 خوشه کشوری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه فرش تهران اضافه کرد: این شرکت به‌منظور حضور فعالان دست بافته‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی آمادگی کامل دارد.
وی ابراز کرد: برای توسعه بازار محصولات این خوشه نمایشگاه و بازارچه دائمی دست بافته‌های استان در شهر یاسوج واقع در مجتمع محمد رسول الله (ص) راه اندازی شد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: به‌منظور هم افزایی توان ذینفعان و تسهیل فرآیند صادرات تولیدات خوشه دست بافته‌ها، کنسرسیوم صادراتی مرکب از فعالان این حوزه تشکیل شده و در حال فعالیت است.
خوشه دست بافت‌ها با پیگیری‌های مسئولان دولت یازدهم در سال 94 در کهگیلویه و بویراحمد شروع به فعالیت کرد.
بر اساس آمارها از سه هزار بافنده فرش و گبه این استان، یک هزار و 800 نفر فعال هستند و یک هزار و 117 نفر از این تعداد از پوشش بیمه برخوردارند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.