نماینده بویر احمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی از در اولویت ملی قرار گرفتن پتروشیمی بویراحمد خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، غلام محمد زارعی در دیدار با رسانه‌ها با تشریح چگونگی واگذاری مجوزهای پتروشیمی بویراحمد به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این پروزه 72 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: هر پروژه‌ای برای اینکه بتواند فاینانس بین‌المللی جذب کند و بانک‌مرکزی تضمین‌های لازم برای اخذ این فاینانس را به فاینانسور خارجی ارائه نماید باید جزء طرح‌های اولویت دار ملی باشد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی کامل برای اجرایی کردن پتروشیمی بویراحمد را داشته و از سویی سرمایه‌گذار این پروژه نیز پای کار است.

اشتغال برای 2 هزار کهگیلویه و بویراحمدی

زارعی معتقد است برای جبران کردن عقب‌ماندگی‌های گذشته باید پروژه‌های بزرگی همانند پتروشیمی بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کرد.

وی اجرایی‌شدن پتروشیمی بویراحمد را یک خواسته مردمی دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد اشتغال‌زایی برای 2 هزار جویای کار نیز خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، لهراسب باقری سرمایه‌گذار پتروشیمی بویراحمد سال‌ها است که به‌عنوان کارآفرین برتر کشوری معرفی می‌شود.

وی هم‌اکنون مدیرعامل مجتمع بین‌المللی دنا صنعت، سرمایه‌گذار کارخانه قند یاسوج و مالک مجتمع رفاهی، تفریحی، اقامتی و ورزشی آزادی باقری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.