به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی افزود که در برخی کشورهای پیشرفته مالیات بالایی پرداخت می‌شود و از این محل نیز خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود.
وی افزایش درآمدهای مالیاتی نسبت به درآمدهای نفتی را یک اقدام خوب در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به عمران آبادانی جامعه دانست و اظهار داشت: باید تدابیری برای جلوگیری از فرار مالیاتی به‌ویژه برای افراد متمکن و صاحبان ثروت اندیشیده شود.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد که کسانی که درآمد بیشتری دارند در برخی مواقع کمتر تمایل به پرداخت مالیات دارند که این فرهنگ در جامعه ما نیازمند اصلاح است.
وی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی درست برای تحقق عدالت در فرایند وصول مالیات تأکید کرد: عدالت مالیاتی به‌ویژه در سایه جلوگیری از فرار مالیاتی صاحبان ثروت زمینه رغبت صاحبان مشاغل کوچک را بیش از پیش فراهم می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت همکاری ائمه جمعه برای ترغیب مؤدیان مالیاتی به ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی تأکید کرد.
محمد علی غفاری اظهار کرد که در صورت کوتاهی مؤدیان در ارائه اظهارنامه مالیاتی نه تنها مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شوند، بلکه 30 درصد مشمول جریمه خواهند شد.
وی گفت که مؤدیان مالیاتی حقوقی تا 31 خرداد و مؤدیان حقوقی تا 31 تیر فرصت دارند که فرم اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند یا با افزایش هشت درصد به مالیات سال 94، عملکرد مالیاتی سال 95 خود را در سامانه قطعی کنند.
غفاری گفت که درآمد مالیات بر ارزش افزوده نقش مؤثری در عمران و آبادانی شهرداری‌ها و روستاها دارد.
وی اظهار کرد که مؤدیان حقوقی که اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی کنند، از خرداد به مدت چهار ماه می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات خود به‌صورت اقساط اقدام کنند.
در سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد مؤدیان حقیقی 20 هزار و 691 اظهارنامه اصلی و اصلاحی از عملکرد مالی سال 94 خود به امور مالیاتی ارائه کردند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 41 هزار پرونده مالیاتی فعال حقوقی و حقیقی است.
سال 95 اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد 472 میلیارد ریال از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت کرد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.