به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یکی از موضوع‌هایی که باید به‌طور جدی در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در این استان مدنظر باشد بحث توانمندسازی هر چه بیشتر دانش آموزان در ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی است.
وی افزود که به‌منظور ایجاد جذابیت هر چه بیشتر در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در کهگیلویه و بویراحمد باید شیوه‌های جدید و متنوع مورد استفاده قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش این استان مربیان و نیروهای انسانی مورد نیاز را در اختیار نهادهای فرهنگی استان و دستگاه‌های اجرایی دارای جامعه هدف بالا قرار دهند.
محمدی با اشاره به گسترش روز افزون انواع آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد که غنی سازی اوقات فراغت می‌تواند به صیانت هر چه بیشتر نسل جوان در مقابل این آسیب‌ها کمک بسزایی کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که خلاقیت‌ها، ابتکارها و ایده‌های جدید دانش آموزان این استان در طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت بروز و ظهور می‌یابد.
هادی زارع پور اظهار داشت: مهم‌ترین کارکردهای غنی سازی اوقات فراغت شامل شکوفایی استعدادها، بروز خلاقیت‌ها، رشد اجتماعی دانش آموزان، ایجاد نشاط و ارتقای بهداشت روانی آنان است.
وی افزود که برای بهره گیری هر چه بیشتر از نتایج مثبت طرح غنی سازی اوقات فراغت در کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش و برنامه ریزی جدی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اصول مهمی که باید در این برنامه ریزی‌ها لحاظ شود شامل تنوع بخشی و به‌روز بودن برنامه‌ها، نظارت دقیق و مستمر، انتخاب زمان و مکان مناسب و اجرای برنامه‌ها بر اساس جنسیت و سن افراد شرکت کننده است.
زارع پور عنوان کرد که یکی از مشکلات مهم دانش آموزان مقطع ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد بد خط بودن آنها بوده و تاکنون نیز تلاش و اقدام چندانی برای رفع آن در استان انجام نشده است.
وی ابراز داشت: مسئولان و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اقدام به تولید یک محتوای آموزشی با عنوان آموزش گام به گام خط تحریری ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی کرده‌اند.
زارع پور هدف از چنین اقدام مهمی را اصلاح، ارتقا و بهبود هر چه بیشتر وضعیت دستخط دانش آموزان هر 6 پایه تحصیلی مقطع ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
وی گفت که این محتوای آموزشی پس از بازنگری و اصلاح نهایی چاپ و منتشر شده و از سال تحصیلی آینده در اختیار دانش آموزان و معلمان مقطع ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که وضعیت زیبانویسی و خوش خط بودن بین دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان نسبت به سال‌های گذشته ضعیف‌تر شده است.
علی شیر زهرایی با اشاره به اهمیت و ضرورت داشتن دستخط زیبا بین دانش آموزان به‌ویژه در مقطع ابتدایی و نقش آن در بهبود یادگیری، اظهار داشت: مقوله نازیبا نویسی بین دانش آموزان هر 6 پایه تحصیلی دوره ابتدایی در استان مشهود بوده و باید چاره اندیشی کرد.
وی افزود که امید است چاپ و انتشار کتاب آموزش گام به گام خط تحریری بتواند به کاهش این مشکل بین دانش آموزان دوره ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد کمک کند.
افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.