غلام محمد زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که ظرف سه سال گذشته افزون بر 900 کیلومتر راه روستایی نیز در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا بهسازی و آسفالت شده که خود بیانگر اهتمام ویژه این دولت نسبت به مناطق محروم و روستاهاست.
وی بیان کرد که افزون بر سه هزار میلیارد ریال نیز در دیدار اخیر مسئولان اجرایی و مجمع نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی و خارج از اعتبارات مصوب برای توسعه زیرساخت‌های جاده ای این استان تخصیص یافت.
زارعی بیان کرد که بخش عمده ای از این اعتبار صرف بهسازی و آسفالت راه های روستایی در استان خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود چهار هزار و 500 کیلومتر آن راه‌های روستایی است.
حدود 2 هزار و 500 کیلومتر از این میزان راه روستایی در استان آسفالت شده است.
شاخص آسفالت راه روستایی در این استان حدود 42 درصد اعلام شده که فاصله زیادی با میانگین حدود 78 درصدی کشور دارد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که در این دولت همچنین افزون 2 هزار و 140 میلیارد ریال طرح عمرانی در بخش های مختلف در این شهرستان ها به بهره برداری رسیده است.
بیش از نیمی از جمعیت 713 هزار نفری استان کهگیلویه وبویراحمد در این 2 شهرستان سکونت دارند.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 43 هزار نفر در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس دهم گفت که میزان اعتبارات عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا در دولت یازدهم و از سال 92 تا 96 افزون بر سه برابر رشد یافته است.
زارعی اتصال یاسوج به آزادراه شیراز- اصفهان و همچنین در اولویت قراردادن استان کهگیلویه وبویراحمد برای اتصال به شبکه ریلی کشور را در سال 96 در دولت یازدهم یادآور شد و گفت که با تحقق این مهم این استان به طور کامل از بن بست جاده ای خارج و به عنوان مرکز و حلقه اتصالی کریدور شمال به بنادر جنوبی کشور نقش آفرینی خواهد کرد.
وی گفت که مطالعات اولیه برای اتصال این استان به آزادراه شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و این طرح برای آغاز عملیات اجرایی آماده جذب سرمایه گذار و تامین اعتبار است.
زارعی میزان سرمایه گذاری اولیه برای این طرح را افزون بر 10 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.