مدیرکل حفاظت‌محیط‌زیست‌کهکیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش 7 ساعته محیط‌بانان و جنگل‌بانان آتش‌سوزی در 30 هکتار از جنگل‌های باشت و گچساران مهار شد.

 سید اسدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پس از 7 ساعت تلاش در گرمای بالای 35 درجه محیط بانان با کمک نیروهای مردمی و جنگل‌بانان  موفق شدند حریق را  قبل از ورود به مناطق حفاظت شده بطور کامل مهار کنند.

هاشمی افزود: این حریق که از  اطراف باغات دیم انگور روستای نیمدور واقع در ضلع شرقی کوه خامین در ساعت 12 ظهر پنجمین روز از خرداد ماه 96 شروع شده بود، در ساعت 19 همان روز با کمک نیروهای مردمی و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های باشت و گچساران بطور کامل مهار شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست اما متاسفانه در این حریق نزدیک به 30 هکتار از منابع ملی خارج از مناطق حفاظت شده کوه خامین در آتش سوخت.

آتش سوزی2

وی گفت: گرمی هوا، کوهستانی بودن مناطق، همسو شدن جریان باد با آتش مهار حریق را با مشکل رو به رو می‌کرد و باعث شد مهار آتش به کندی پیش برود.

هاشمی ضمن تشکر از نیروهای مردمی که در مهار این حریق نقش‌بسزایی داشتند به هماهنگی‌خوب بین ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان باشت و گچساران  اشاره کرد و گفت: این هماهنگی خوب بین ادارات منجر به مهار حریق قبل از ورود به مناطق حفاظت شده شد.

کوه نیمدور در ضلع شمالی کوه خامین و هم مرز با مناطق حفاظت شده و آزاد شهرستان گچساران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.