بر اثر انفجار در یکی از کوره‌های ذوب مجتمع فولاد بویرصنعت یاسوج و فوران مواد مذاب و تشعشعات ناشی از آن، 9 نفر از کارگران شاغل در این کارگاه مصدوم شدند که 3 نفر از آنان به‌طور سرپایی درمان و 6 نفر نیز که از 50 تا 80 درصد دچار سوختگی شده بودند، به مراکز درمانی شیراز و اصفهان اعزام شدند که 2 نفر به دلیل شدت جراحات فوت کرده‌اند.
عباس نورمحمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه با اینکه کارگران در هنگام کار در کارگاه دچار سانحه شده‌اند، بر اساس ماده 60 قانون تأمین اجتماعی، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه‌ای سازمان در مورد آنان برقرار خواهد شد.
وی اظهار کرد که پس از وقوع حادثه انفجار کوره مذاب بویرصنعت یاسوج، مدیران و کارشناسان 2 مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی با حضور در محل حادثه جزئیات این حادثه را از نزدیک بررسی کردند.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد که پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی کمک به هزینه‌های درمانی و نیز بهره گیری از دیگر مزایای کوتاه مدت، بلندمدت و ازکارافتادگی چتر اطمینانی برای نیروی کار در موقع بروز حوادث است.
ظرفیت تولید کارخانه فولاد صنعت بویراحمد افزون بر 60 هزار تن شمش فولاد در هر ماه است و میزان اشتغال‌زایی مستقیم این کارخانه افزون بر 200 نفر اعلام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 93 هزار نیروی بیمه شده است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.