به گزارش ایرنا، سردار لطف الله یداللهی روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد (آزادسازی خرمشهر) در یاسوج اظهار داشت که جمهوری اسلامی هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود.
وی تصریح کرد که تقویت و افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در شرایط کنونی که ناامنی، جنگ و خونریزی به دلیل دخالت بیگانگان و حضور برخی قدرت‌های خارجی در منطقه روز به روز در حال گسترش است اصلی منطقی و راهبردی اصولی محسوب می شود.
سردار یداللهی ابراز داشت که البته ایران برای این مهم و تقویت توان نظامی و دفاعی خود نیز هیچگاه منتظر اجازه از کسی نیست و هیچ محدودیتی را در این راستا برای خود قائل نمی داند.
این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه و عربستان اشاره کرد و گفت که برخی کشورهای عربی افتخار می کنند که قرارداد خرید تجهیزات نظامی با آمریکا منعقد کردند.
وی ادامه داد: ایران افتخار می کند که به اتکای جوانان، دانشمندان و توان داخلی خود این تجهیزات را تولید می کند.
وی با اشاره به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت که اتکای به قدرت لایزال الهی و روحیه ایثار و از خودگذشتگی بزرگترین رمز پیروزی ایران در عملیات های مختلف بود.
سردار یداللهی تاکید کرد که در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بیش از 19 هزار نفر از نیروهای عراقی اسیر و حدود 30 هزار تن نیز توسط رزمندگان شجاع این مرز و بوم کشته شدند.
برخی از خانواده های معزز شهدا و جانبازان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین تجلیل شدند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.