به گزارش ایرنا، سید محمد کاظم نظری روز دوشنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت که بسیاری از رسانه ها، سایت های محلی و کانال های تلگرامی خود در حالی از اعلام نتایج قطعی شوراهای اسلامی شهرها خبر داده بودند که هیچ منع موثق و رسمی این خبرها را تایید نکرده بود.
وی با بیان اینکه این کار ضمن بداخلاقی رسانه ای تخلف محرز انتخاباتی نیز محسوب می شود ، گفت که این مهم حتی دستمایه و سندی برای شکایت و ادعای برخی نامزدها از مسئولان و هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان شده است.
نظری ادامه داد که اعلام نتیجه آرا توسط برخی سایت های محلی بدون منبع موثق بوده است.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد که میزان مشارکت مردم شهرستان بویراحمد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وپنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود 75درصد بود که در صورت تسریع در فرآیند رای گیری به بیش از 85 درصد می رسید.
وی با توجه به اعلام نتایج آرای ریاست جمهوری در شهرستان بویراحمد نیز گفت که 506 درصد آرا از آن حجت الا سلام سید ابراهیم رئیسی و 49.4 درصد نیز مربوط به حجت الا سلام حسن روحانی بود.
وی گفت که تعداد کل آراء ماخوزه انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان بویراحمد 141 هزار و 100 رای بود که شمار آرای صحیح نیز 138 هزار و 503 مورد بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی با کسب 186 هزار و 905 رای از مجموع 376 هزار و 402 آرای ماخوزه رتبه نخست را در بین سایر نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در کهگیلویه وبویراحمد به خود اختصاص داده است.
نظری با اشاره به نتایج آرای شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: فرشید نگین تاجی با 16 هزار و 776 رأی، محمد رحیم دهراب پور دولت آباد با 10 هزار و 282 رأی، سید هدایت اکبری با 9 هزار و 608 رأی، مسعود خوبانی با 9 هزار و 359 رأی، علی اکبری تبار با 9 هزار و 218 رأی، فرشید احمدی کیش با هفت هزار و 182 رأی و کیوان آشنا با هفت هزار و 60 رأی به عنوان اعضای اصلی پنجمین دوره شورای اسلامی یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.
وی بیان کرد که بهنام عباس نژاد با هفت هزار و 10 رأی، خدابخش امیری با 6 هزار و 878 رأی، عطا الله دانشی با 6 هزار و 714 رأی و هدایت الله امیری با 6 هزار و 703 رأی نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شهر یاسوج معرفی شدند.
شورای شهر 130 هزار نفری یاسوج دارای هفت عضو اصلی و چهار عضو علی‌البدل است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهر است که 14 شهر آن دارای شورای پنج نفره و سه شهر آن نیز دارای شورای سه نفره است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 713 هزار نفر جمعیت دارد و میزان مشارکت این استان در انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزون بر 72 درصد اعلام شد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.